• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93040100556

تاسف مسکو از مخالفت اتحادیه اروپا و آمریکا با طرح آشتی ملی در سوریه

تاسف مسکو از مخالفت اتحادیه اروپا و آمریکا با طرح آشتی ملی در سوریه

مسکو از مخالفت اتحادیه اروپا و آمریکا با طرح شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص گسترش آشتی ملی در سوریه ابراز تاسف کرد.

مسکو از مخالفت اتحادیه اروپا و آمریکا با طرح شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص گسترش آشتی ملی در سوریه ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه‌ خبری روسیا‌ الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: متأسفانه بعضی از کشورها، به‌ویژه کشورهای عضور اتحادیه اروپا و آمریکا نه تنها طرح حمایت از توقف خشونت‌ها در سوریه را تایید نکردند، بلکه آشکارا و بدون هیچ خجالتی با طرحی که با هدف نجات انسان‌ها و بهبود وضعیت نابسامان انسانی در سوریه ارائه شد، مخالفت کردند.

وزارت خارجه روسیه به این مساله اشاره داشت که سازمان ملل دست به تلاش‌های گسترده‌ای برای دستیابی به آشتی‌ ملی در سوریه زده است، چرا که دستیابی به توافق آتش‌بس زمینه را برای رساندن کمک به افراد نیازمند در سوریه فراهم می‌کند.

این وزارتخانه ادامه داد: کسانی که خود را دوست سوریه می‌نامند، به جای کمک به سوریه، پیش‌نویس قطعنامه‌ جدیدی را علیه سوریه به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه دادند.

وزارت خارجه روسیه با تاکید بر این که مسکو به تلاش‌هایش برای گسترش صلح و آشتی ملی در سوریه ادامه خواهد داد، اعلام کرد: دست‌یابی به توافق‌ آتش‌بس، نه‌ تنها بهبود وضعیت حقوق بشر و رساندن کمک‌های بشر‌دوستانه به افراد نیازمند را آسانتر می‌کند، بلکه مسائل مهم استراتژیک را نیز حل خواهد کرد و دولت سوریه و مخالفان را در جنگ با تروریسم که تهدیدی علیه تمام خاورمیانه به‌شمار می‌رود، در یک جبهه جمع خواهد کرد. همچنین با این توافق‌، امکان بازگشت میلیون‌ها آواره و مهاجر به کشورشان فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha