• شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93121609156
  • خبرنگار : 71498

رییس سازمان ایمیدرو عنوان کرد

استخدام بی‌رویه دولت قبل مانع نرخ رشد بهره‌وری

استخدام بی‌رویه دولت قبل مانع نرخ رشد بهره‌وری

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: استخدام بی‌رویه در دولت قبل اتفاقی برخلاف گسترش بهره‌وری بوده است لذا باید در برنامه ششم گام‌های موثری در راستای ارتقاء بهره‌وری برداشته شود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: استخدام بی‌رویه در دولت قبل اتفاقی برخلاف گسترش بهره‌وری بوده است لذا باید در برنامه ششم گام‌های موثری در راستای ارتقاء بهره‌وری برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهدی کرباسیان امروز - شنبه - در سومین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی اظهار کرد: در حال حاضر معدن و صنایع معدنی ایران شش درصد رشد ناخالصی کشور را در برگرفته است که البته با توجه به پتانسیل‌های کشور در این حوزه می‌توان گفت این رقم، رقم مناسبی نیست.

وی با بیان این‌که در کشور‌هایی از جایگاه‌ معدنی بالایی برخوردارند، این رقم به بالای 16 درصد می‌رسد، گفت: این مساله به این معناست که ایران باید تلاش خود را در این راستا افزایش دهد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به امر اکتشاف و اهمیت آن در حوزه معدن گفت: قرار بر این بود که 200 هزار کیلومترمربع اکتشاف شود که در حال حاضر می‌توان خبر اتمام آن را داد.

کرباسیان ادامه داد: نتایج این اکتشاف در سال 1394 – 1395 به دست می‌آید اما به طور کلی می‌توان گفت که امسال 200 میلیون تن سنگ آهن قطعی و 200 میلیون تن زغال سنگ قطعی کشف شده است.

رتبه 12 از آن معادن ایران در جهان

وی جایگاه معادن ایران را در جهان در رتبه 12 عنوان و اظهار کرد: ایران جزو 12 کشور شناخته شده در حوزه معدن به حساب می‌آید، لذا ایمیدرو به عنوان یکی از سازمان‌های توسعه‌ای برنامه‌های ویژه‌ای را برای ارتقاء این رتبه در نظر گرفته است.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در نقاط محروم در دستور کار ایمیدرو قرار گرفته است، گفت: اگر بخواهیم به رشد مطلوبی در حوزه معدن برسیم باید به فکر افزایش بهره‌وری در این حوزه باشیم.

کرباسیان با بیان این‌که در آمار جهانی در تولید فولاد برای هر نفر 650 کیلو در نظر گرفته می‌شود، گفت: این در حالی است که در ایران این رقم زیر 300 کیلو است و این امر به این معناست که باید بهره‌وری در این حوزه افزایش یابد.

12 میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پژوهش معادن

وی یکی ‌دیگر از تکالیف ایمیدرو را افزایش بهره‌وری و توجه به امر آموزش و پژوهش عنوان و اظهار کرد: در سال 1393، 12 میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پژوهش در نظر گرفته شد که با کمک صنایع بزرگ و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت.

افزایش صادرات فولاد

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان این‌که در سال 1391 و 1392 صادرات فولاد تنها 200 هزار تن بوده است، گفت: علی‌رغم وجود مشکلات در سال 1393 این رقم به 2.5 میلیون تن افزایش یافت که این امر نشان‌دهنده افزایش بهره‌وری در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

رشد 49 درصدی بهره‌وری معادن در 9 سال اخیر

در ادامه طباطبایی - رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران - با اشاره به آخرین آمار بهره‌وری گفت: بعد از بخش ارتباطات، حوزه معدن بالاترین بهره‌وری را داشته است به‌طوری که توانسته از سال پایه‌ای 1383 به عدد 149 برسد.

وی ادامه داد: این امر به این معناست که بخش معدن طی 9 سال اخیر توانسته رشد 49 درصدی را تجربه کند.

رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان این‌که آمار سال 1393 در تابستان سال آینده اعلام می‌شود، اظهار کرد: بین بهره‌وری نیروی کار و بهره‌وری سرمایه، بهره‌وری نیروی کار در حوزه معدن وضعیت بهتری را تجربه کرده است که شاید دلیل این امر را نیز بتوان منوط به تحریم‌ها دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha