• سه‌شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94020100224

در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد

رتبه‌بندی اغذیه‌فروشی‌ها هنوز قطعی نشده است

رتبه‌بندی اغذیه‌فروشی‌ها هنوز قطعی نشده است

رییس اتحادیه اغذیه فروشان گفت: اغذیه‌فروشی‌ها قبلا درجه‌بندی شده‌اند اما رتبه‌بندی آنها در حال بررسی است و هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

رییس اتحادیه اغذیه فروشان گفت: اغذیه‌فروشی‌ها قبلا درجه‌بندی شده‌اند اما رتبه‌بندی آنها در حال بررسی است و هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

اسدالله احمدی شهریور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه درجه‌بندی اغذیه‌فروشی‌ها از گذشته هم وجود داشته است، اظهار کرد: حق عضویت سالانه از اغذیه فروشی ها بر اساس درجه بندی آن‌ها دریافت می‌شود که البته این درجه‌بندی توسط خود اتحادیه انجام شده و رتبه بندی که قرار است انجام شود با این موضوع متفاوت است.

نیمی از اغذیه‌فروشی‌ها درجه 3 هستند

وی با بیان اینکه هنوز آیین‌نامه جدیدی به ما ابلاغ نشده است، گفت: در حال حاضر اغذیه‌فروشی ممتاز، درجه یک، دو و سه داریم که حدود 50 درصد اغذیه‌فروشی‌ها درجه سه هستند و 10 درصد آن‌ها ممتاز بوده و بقیه اغذیه فروشی ها درجه دو و سه هستند.

احمدی شهریور افزود:‌ متراژ اغذیه‌فروشی، منطقه قرار‌گیری، نوع غذا و نحوه مدیریت، پارامترهای بهداشتی و ... از جمله مواردی است که در درجه بندی لحاظ کرده ایم.

رییس اتحادیه اغذیه فروشان با بیان اینکه حدود 2700 واحد صنفی مجاز در شهر تهران داریم، درباره دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط برخی اغذیه فروشی‌ها اظهار کرد: اغذیه فروشی‌ها شامل دو گروه حقیقی و حقوقی هستند. اغذیه فروشی‌های حقوقی‌ برابر قانون اداره امور مالیاتی،‌ مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می‌کنند و طبیعی است از مردم نیز دریافت کنند ولی اغذیه‌فروشی‌های حقیقی‌ این گونه نیستند.

قبل از صدور پروانه اغذیه‌فروشی، صلاحیت فردی اغذیه‌فروش بررسی می شود

وی با بیان این‌که قبل از صدور پروانه اغذیه‌فروشی، صلاحیت فردی اغذیه‌فروش و مکان اغذیه‌فروشی باید مورد بررسی قرار گیرد و تایید شود، گفت: پیش از صدور پروانه برای اغذیه‌فروشان، آنها را به اداره اماکن و وزارت بهداشت معرفی می‌کنیم تا صلاحیت‌شان مورد بررسی قرار گیرد و دارای شرایط مورد نیاز باشند.

به گزارش ایسنا ،چندی پیش محسن فرهادی - معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت - به رتبه‌بندی رستوران‌ها که از طریق سامانه 1490 انجام گرفته است، اشاره ابراز امیدواری کرد که این طرح در نانوایی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها گسترش یابد و امسال حتما شاهد این اتفاق باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha