• پنجشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94071610663
  • منبع : نمایندگی کرمان

راهکارهای نمایندگان جنوب کرمان برای نجات تالاب جازموریان

راهکارهای نمایندگان جنوب کرمان برای نجات تالاب جازموریان

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی برای نجات تالاب جازموریان به ارائه 3 راهکار پرداخت.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی برای نجات تالاب جازموریان به ارائه 3 راهکار پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، حجت‌الاسلام محمدرضا امیری در جلسه کارگروه گرد و غبار و احیاء تالاب جازموریان استان کرمان با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: به نظر می‌رسد امروز تقریبا همه درد جنوب استان و نابودی تالاب جازموریان را فهمیده‌اند و درک کرده‌اند که همه باید در مقابل این آسیب کاری انجام دهند.

وی افزود: قائل به این هستیم که برای درمان باید کار مطالعاتی دقیق و با سرعت انجام شود تا تالاب نجات پیدا کند و به نظر بنده چند راه وجود دارد که بخشی از آن می‌تواند زودتر انجام شده تا تالاب را از یک مرگ قطعی نجات داد.

امیری با اشاره به راهکار خود مبنی بر نجات تالاب جازموریان گفت: اولین راهکار برای نجات تالاب، بحث حقابه منطقه تالاب جازموریان است به طوری که از سال 71 خبری از این حقابه نبوده و معتقدیم وزارت نیرو باید حق مردم این منطقه را پرداخت کند زیرا مشکل تالاب جازموریان حتی موجب اجحاف حق جمعیت بیشتری است که مشکلات تالاب به آنها نیز سرایت می‌کند.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی کنترل حفر چاه‌های غیرمجاز را راه دیگری برای نجات تالاب جازموریان عنوان کرد و افزود: متاسفانه همچنان حفر چاه‌های غیر مجاز در اطراف تالاب ادامه دارد و یکی از عوامل خشکیدگی تالاب همین مسئله حفر چاه غیر مجاز است به طوری که نیمی از چاه‌های غیر مجاز استان در این منطقه است.

امیری با اشاره به راه‌کار سوم خود برای نجات تالاب جازموریان کفت: راهکار سوم که در درازمدت جواب خواهد داد، بحث انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به این منطقه است که نیازمند مطالعه بیشتر و دقیق‌تری است.

وی با بیان این‌که «استان پهناور کرمان هویت و شناسنامه ایران است» خاطرنشان کرد: تالاب جازموریان بخشی از هویت مهم کرمانیان است و از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌خواهیم که این تالاب را احیاء کرده و موجب حیات مجدد در منطقه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی ناشی از این امر شوند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه فرج الله عارفی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که «قریب به سه سال است که بحث جازموریان را مرتب مطرح کرده‌ایم» تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های استاندار کرمان توانستیم نگاه مسئولین کشوری را به این تالاب جلب کرده و امروز شاهد حضور رییس سازمان محیط زیست کشور در کرمان برای ارائه راهکارهایی برای حل این معضل جنوب شرق کشور باشیم.

وی افزود: از مجموع 100 میلیون مترمکعب ورودی به سرشاخه‌های هلیل متاسفانه تنها 10 میلیون متر مکعب آب به سد جیرفت وارد می‌شود که نیازمند برنامه ویژه‌ای برای این مهم هستیم.

عارفی تصریح کرد: درخواست رسیدگی و کارشناسی به 24 سد منطقه را داریم که بتوانیم آب آنها را آزاد کرده و تالاب جازموریان را احیاء کنیم ضمن آنکه معتقدیم که باید همه در این زمینه کمک کرده و بحث تالاب جازموریان را در برنامه ششم توسعه استان مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha