• چهارشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94072919394
  • خبرنگار : 71480

با اشاره به نامه رهبری به رییس‌جمهور درباره برجام؛

ترقی: تشکیل هیات نظارت، تضمین کننده اجرای عادلانه برجام خواهد بود

ترقی: تشکیل هیات نظارت، تضمین کننده اجرای عادلانه برجام خواهد بود

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رهبری در نامه خود به رئیس جمهور بار دیگر بر دغدغه‌ها و خطوط قرمز نظام تاکید و به دولت گوشزد کردند که مانع نفوذ آمریکا در ایران شود.

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رهبری در نامه خود به رئیس جمهور بار دیگر بر دغدغه‌ها و خطوط قرمز نظام تاکید و به دولت گوشزد کردند که مانع نفوذ آمریکا در ایران شود.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور درباره برجام خاطر نشان کرد:‌ غرب در برجام، شورای امنیت را ناظر بر اجرای توافق هسته‌ای کرد و این حق را به شورا داد که چنانچه ایران در اجرای برجام کوتاهی کند تحریم‌ها را باز گردانند.

وی افزود:‌ در مقابل این اقدام هیچ تضمینی در توافق وجود نداشت که اگر غرب توافق را اجرا نکند چه اقدامی باید انجام شود. پیشنهاد رهبری درباره تشکیل هیاتی برای نظارت بر اقدامات طرف غربی برای این است که اگر تخلفی از طرف مقابل سر زد ایران آن را اعلام کرده و عمل متقابل انجام دهد. این هیأت باید مرکب از اعضای سه قوه و اعضای شورای عالی امنیت ملی بوده و با دقت اجرای تعهدات طرف مقابل را رصد کند. این هیأت هم نقش بازدارنده برای طرف مقابل داشته و هم تضمین کننده اجرای عادلانه برجام خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با بیان اینکه در طول روند مذاکرات هسته‌ای رهبری همواره دغدغه ها و حساسیت خودرا به عنوان خطوط قرمز نظام مطرح کردند خاطر نشان کرد: یکی از این دغدغه ها این بود که غرب به دنبال حفظ چارچوب تحریم ها بوده و فقط ظاهر آن را تعلیق کند و مسأله تحریم ها را به بهانه موضوعات دیگر مثل حقوق بشری یا مبارزه با تروریسم باز گرداند. اخیرا هم برخی از مسئولان آمریکایی به همین موضوع اشاره کرده اند.

ترقی همچنین افزود: رهبری در این نامه تاکید کردند که حفظ چارچوب تحریم‌ها و وضع تحریم‌های جدید به بهانه حقوق بشر نقض برجام است و دولت نباید آن را قبول کند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با اشاره به تاکید رهبری بر مسأله پیگیری اقتصاد مقاومتی توسط دولت افزود: تکیه کردن بر آثار مثبت لغو تحریم‌ها برای حل مشکلات اقتصادی، اشتباه است. رهبری در این نامه اشاره کردند که علاوه بر تکیه بر آثار مثبت بر لغو تحریم‌ها باید به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست‌های اصل 44 تکیه شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد در دوره پسا تحریم روند واردات افزایش پیدا کند، گفت: دولت باید دنبال تقویت تولید و صادرات بوده و اجازه ندهد آمریکا به بهانه سرمایه گذاری در ایران، در کشور ما نفوذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha