• پنجشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 94080703789
  • منبع : نمایندگی گلستان

فوق تخصص خون، آنکولوژی و تسکین درمانی:

بحران سلامت بانوان کمتر از بحران سیل و زلزله نیست

بحران سلامت بانوان کمتر از بحران سیل و زلزله نیست

فوق تخصص خون، آنکولوژی و تسکین درمانی گفت: در حال حاضر وضعیت بحران سلامت بانوان کمتر از بحران سیل و زلزله نیست که باید مسئولان استانی نسبت به آن توجهات لازم داشته باشند.

فوق تخصص خون، آنکولوژی و تسکین درمانی گفت: در حال حاضر وضعیت بحران سلامت بانوان کمتر از بحران سیل و زلزله نیست که باید مسئولان استانی نسبت به آن توجهات لازم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرحیم حزینی، فوق تخصص خون، آنکولوژی و تسکین درمانی، امروز(7 مهر) در جلسه سلامت بانوان و بیماری های خاص استان، گفت: باید همه ما توجه داشته باشیم که بخشی از سلامت جامعه ما در گرو سلامت بانوان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی باید به صورت جمعی صورت گیرد، افزود: با توجه به اینکه اکثر بیماری های بانوان باعث خواهد شد تا بیشتر اطرافیان آن دچار مشکل شوند باید توجه نسبت به این موضوع صورت گیرد.

حزینی اظهارداشت: در حال حاضر در دنیای غرب سلامت بانوان از سن 12 سالگی مورد توجه قرار داده شده است که ما هم باید این موضوع را به صورت جدی در جامعه خود مورد توجه و اهمیت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت بانوان و بیماری های خاص قابل اهمیت است می طلبد تا توجه ویژه و اساسی نسبت به آن صورت گیرد و برای آن نقشه راه و برنامه ریزی های دقیقی انجام شود.

فوق تخصص خون، آنکولوژی و تسکین درمانی، سلامت بانوان و نقاط ضعف سرطان را یکی از دغدغه ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت بحران سلامت بانوان کمتر از بحران سیل و زلزله نیست که باید مسئولان استانی نسبت به آن توجهات لازم داشته باشند.

وی افزود: افراد باید توجه داشته باشند که استعداد بروز سرطان در همه انسان ها موجود است و این بیماری یک بیمار شایع و همگی است چرا که این ژن از بدو تولد تا زمان مرگ در بدن همه انسان وجود دارد.

حزینی اظهارکرد: سرطان بیماری است که تا کنون نه تنها مهار نشده است بلکه روز به روز افزایش پیدا کرده است که توجهات لازم باید نسبت به آن صورت گیرد و همه باید سرطان را بشناسند.

وی تصریح کرد: برای مبارزه با سرطان افراد باید توجه داشته باشند که سبک زندگی خود را عوض کنند و استرس را از خود دور کنند چرا که استرس باعث ترشح کورتن می شود.

فوق تخصص خون، آنکولوژی و تسکین درمانی گفت: تشخیص زود رس سرطان، خوب درمان کردن، درمان سرطان وابسته به خود فرد است و توجه به امکانات روحی و روانی بیمار از جمله فاکتور هایی است که در زمینه سرطان وجود دارد و باید به آن توجه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۰۸ ۱۳:۵۸

استاد محترم راجع به پيشگيري از سرطان چرا از آلودگي هوا غذا آلودگي صوتي اختلاف طبقاتي بيکاري واسترس ناشي از عوامل اجتماعي سخن نميگوئيد؟ دنياي غرب را الگو قرار ميدهيد ولي بايد توجه کنيد که پزشکي ما غربي است اما نه از نوع بروز و مدرن بلکه ازنوع پوسيده نظام شاهي!! مثلا در غرب پزشکي عمومي يا خانواده يک تخصص است و امتحان دستياري وجود ندارد!! آب و هوا را تا جائيکه ممکن است پاک نگه ميدارند ولي ما تا جائيکه ميتوانيم عوامل سرطان زا را وارد بدن مردممان ميکنيم! شيمي درماني و درمان بي نتيجه سرطان هزينه بر و شکست خورده است سخني نو بايد گفت.....

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۰ ۱۵:۱۱

شيمي درماني از عهده هر پزشک يا پرستاري برمي‌آيد ولي درشهر ما مراکز شيمي درماني آنهم سرپايي براي افزايش عمر بيماران سرطاني بقدر 2-3 ماه و تحمل عوارض وحشتناک توسط فوق تخصصها راه اندازي شده است! انکولوژيستهاي محترم اگر واقعيت سرطانها و پيش آگهي آنها را به بيمار و خانواده آنها صادقانه توضيح دهند مسلما خيلي از آنها از شيمي درماني صرفنظرخواهندکرد چراکه با اين کار از متلاشي شدن خانواده هاي بازماندگان بدليل مشکلات مالي ناشي از درمان بي نتيجه پيشگيري خواهد شد و واردات داروهاي شيمي درماني که ارزبر است کمتر خواهد شد. مسلما پيشگيري بهتر از درمان است.