• پنجشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94101709711
  • خبرنگار : 71402

رایزنی اوباما با رهبران ژاپن و کره‌جنوبی درباره آزمایش بمب هیدروژنی پیونگ‌یانگ

رایزنی اوباما با رهبران ژاپن و کره‌جنوبی درباره آزمایش بمب هیدروژنی پیونگ‌یانگ

کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما با نخست‌وزیر ژاپن و رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی درباره واکنش بین‌المللی به آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ بحث و رایزنی کرد.

کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما با نخست‌وزیر ژاپن و رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی درباره واکنش بین‌المللی به آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ بحث و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر بر تعهد کشورش برای "تضمین امنیت ژاپن" تاکید کرد و رهبران این دو کشور توافق کردند تا با همکاری یکدیگر "واکنشی متحد و قوی علیه تازه‌ترین رفتار غیرمسوولانه کره‌شمالی" داشته باشند.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن نسبت به تحرکات اخیر پیونگ‌یانگ در رابطه با آزمایش بمب هیدروژنی شدیدا ابراز نگرانی کرده است.

پیونگ‌یانگ چهارشنبه صبح در بیانیه‌ای تعجب‌آور اعلام کرد، یک آزمایش هسته‌ای موفقیت‌آمیز داشته است. تلویزیون رسمی این کشور با انتشار بیانیه‌ای گفت: اولین بمب هیدروژنی کشور به طور موفقیت‌آمیز در ساعت 10 صبح (به وقت محلی) 6 ژانویه 2016 براساس برنامه‌های استراتژیک حزب کارگر با موفقیت آزمایش شد.

براساس بیانیه کاخ سفید، اوباما همچنین امروز (پنج‌شنبه) با پارک گئون های، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت‌وگوی تلفنی داشت و مساله واکنش متحد به اقدام تحریک‌آمیز کره‌شمالی را به بحث گذاشت.

وی در سخنانی مشابه بار دیگر بر تعهد واشنگتن بر تامین امنیت سئول تاکید کرد و خواستار واکنش متحد شد.

در همین حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هم در گفت‌وگو با همتای ژاپنی خود درباره واکنش به آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی سخن گفت.

کری خطاب به فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن بر لزوم واکنش بین‌المللی به آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ تاکید کرد.

کری همچنین در گفت‌وگو با یونگ بیونگ‌-سی، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی بر تعهد آمریکا در تامین امنیت کره‌جنوبی تاکید کرد و خواستار اقدام هماهنگ علیه کره‌شمالی شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد، فورا آماده‌سازی تدابیر تازه علیه کره شمالی در ارتباط با آزمایش یک بمب هیدروژنی توسط این کشور را آغاز می‌کند.

در پی افزایش تنش‌ها، وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی شهروندانش را از ورود به منطقه صنعتی کائه‌سونگ که به صورت مشترک با کره شمالی مدیریت می‌شود، منع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha