• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95030300900
  • خبرنگار : 71290

/امام، انقلاب، مسوولان/

هروی: امام مظهر سادگی و مردمی‌بودن بود

هروی: امام مظهر سادگی و مردمی‌بودن بود

نماینده مردم قائنات در مجلس با بیان این‌که «در این روزها باید در آرمان‌های امام(ره) و انقلاب تامل کرد»، گفت: امام (ره) مظهر سادگی بود اما آن چیزهایی که امروز می‌بینیم با مبانی انقلاب و آرمان‌های امام(ره) سازگار نیست.

نماینده مردم قائنات در مجلس با بیان این‌که «در این روزها باید در آرمان‌های امام(ره) و انقلاب تامل کرد»، گفت: امام (ره) مظهر سادگی بود اما آن چیزهایی که امروز می‌بینیم با مبانی انقلاب و آرمان‌های امام(ره) سازگار نیست.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان این‌که «امام (ره) مظهر سادگی بود» ادامه داد: تصور می‌کنم ارزش‌های انقلاب که ایشان برای جامعه به ارمغان آوردند به تدریج از آن‌ها فاصله می‌گیریم و جامعه نیز نگران همین مساله است و نسل جوان انتظاری که از انقلاب و نظام دارد این است که بتواند ارزش‌های انقلابی که به خاطر آن بنیاد طاغوت شکسته شد، حفظ شود.

نماینده مردم قائنات در مجلس با اشاره به این‌که «متاسفانه در حال حاضر اختلافات طبقاتی در جامعه به وضوح مشاهده می‌شود»، گفت: حتی در مقوله نظام بانکداری نیز می‌توان گفت نظام بانکداری ما اسلامی نیست بلکه ضداسلامی است و ما چگونه می‌خواهیم قبول کنیم که به مردم وعده داده‌ایم که عدالت در جامعه برقرار باشد در حالی که با این وضعیت اختلاف طبقاتی دامن زده می‌شود.

وی افزود: این موارد آن چیزهایی نیست که با مبانی انقلاب و آرمان‌های امام(ره) سازگار باشد، امام خود مظهر سادگی و مردمی بودن بود اما ما امروز به کجا داریم می‌رویم، جایی که انتخابات‌ها رنگ پول می‌گیرد و معیارهای مالی در جامعه تشخص پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در روزهای نزدیک به ارتحال امام این فرصت وجود دارد که دستگاه‌هایی مانند صداوسیما و دستگاه‌های خبررسانی و اطلاع‌رسانی شرایطی را به وجود آورند که در آرمان‌های انقلاب و امام(ره) تامل شود.

نماینده مردم قائنات در مجلس همچنین بیان کرد: باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا امروز مدیران ما در قبال اشتباهاتی که می‌کنند عذر نمی‌خواهند، چرا فرهنگ عذرخواهی در جامعه ما و در میان مدیران ما جا نیفتاده است. چرا در جایی مانند ژاپن برای دو هزار دلار وزیر را استیضاح می‌کنند اما اینجا اختلاص‌های چندمیلیاردی رخ می‌دهد و کسی عذرخواهی نمی‌کند؛ بنابراین همه این موارد با مبانی نظام و انقلاب ما مغایرت دارد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید بر مبارزه فساد دارند و ما هم معتقدیم که این مساله تنها در لفظ و شعار نباشد اما باید ببینیم چه کرده‌ایم آیا برگزاری همایش و سمینار موثر بوده است؟ سمینار مبارزه با فساد برگزار می‌شود بعد می‌بینیم که رئیس ستاد مبارزه با مفاسد کشور خود به زندان می‌افتد. این‌ها نکاتی است که باید به آن توجه شود. در واقع احساس می‌شود که روز به روز نسبت به نگرش‌ها و رویکردهای انقلاب، امام و رهبری فاصله می‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha