• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95030300916
  • خبرنگار : 71290

/امام، انقلاب، مسوولان/

امام (ره) هیچ وقت اصول را فدای مسائل حاشیه‌ای نمی‌کرد

امام (ره) هیچ وقت اصول را فدای مسائل حاشیه‌ای نمی‌کرد

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه امام (ره) انسانی عملگرا بودند، گفت: ایشان هیچ وقت اصول را فدای مسائل حاشیه‌ای یا ملاحظاتی که دیگران دارند، نمی‌کرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه امام (ره) انسانی عملگرا بودند، گفت: ایشان هیچ وقت اصول را فدای مسائل حاشیه‌ای یا ملاحظاتی که دیگران دارند، نمی‌کرد.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه امام (ره) از خانواده‌ای با اصل و نسب بودند،‌گفت: اگر زندگینامه امام (ره) را مطالعه کنید درمی‌یابید که ایشان بسیار زحمت کشیده، تلاش کردند و جد و جهد داشتند. در واقع ایشان در همه مراحل جانب خدا را نگه داشتند که همه این موارد در زندگی‌شان بیشتر تجلی پیدا کرده است.

وی افزود: امام (ره) انسانی عمل‌گرا بود و در عین حال که مسائل را درست می‌فهمید نگاه نافذی داشت. در واقع با مسائل زمان خود آشنا بود. ضمن اینکه ایشان به شاگرد‌پروری هم توجه داشت و می‌دانست که بسیاری از کارها را تک نفره نمی‌توان انجام داد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با تأکید بر اینکه امام (ره) همواره با توکل و ایمانی که داشت مسائل را پیش می‌برد، گفت: شهید مطهری تعبیر زیبایی درباره امام دارد که می‌گوید امام (ره) به سه چیز ایمان داشت؛ به خدایش، هدفش و مردم ایمان داشت.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهمی که مسئولان فراموش می‌کنند این است که در کارهایشان غفلت دارند، اظهار کرد: اما امام (ره) در اوج اینکه در جایگاهی قرار گرفته‌اند خدا و مردم را فراموش نکردند و نسبت به مردم و گروههای خاصی به طور ویژه محبت داشتند.

جعفری تصریح کرد: امام خمینی (ره) هیچ وقت اصول را فدای مسائل حاشیه‌ای یا ملاحظاتی که دیگران دارند نمی‌کرد و در عین رأفت و محبت و اینکه صلح همه وجودش را فرا گرفته بود در مقابل اصول اساسی اسلام صلابت و قاطعیت داشت.

وی ادامه داد: ایشان حکیمانه مسیر آینده را مشخص کرده بودند. زمانی هم که از دنیا رفتند مطمئن بودند که سکان‌دار آینده کسی است که راه و رسم واقعی او را زنده نگه می‌دارد.

نماینده بجنورد در مجلس در پایان، اظهار کرد: امام (ره) خدامحور بود، شخص‌محور نبود و برای خودش فکر نمی‌کرد. به فکر صلاح امت اسلامی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha