• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95030502602
  • خبرنگار : 90089

/امام، انقلاب، مسوولان/

نسل سوم و چهارم انقلاب در جریان افکار امام خمینی(ره) قرار ندارند

نسل سوم و چهارم انقلاب در جریان افکار امام خمینی(ره) قرار ندارند

یک عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس نهم گفت: اگر نسل سوم و چهارم انقلاب با منظومه فکری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند به یقین اقبال خوبی نسبت به اهداف و آرمان‌های امام (ره) پیدا خواهند کرد.

یک عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس نهم گفت: اگر نسل سوم و چهارم انقلاب با منظومه فکری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند به یقین اقبال خوبی نسبت به اهداف و آرمان‌های امام (ره) پیدا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نتوانستیم دیدگاه و بینش سیاسی امام خمینی(ره) را آنطور که باید و شاید در جامعه به ویژه در دانشگاه‌ها منتشر و نهادینه کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نسل‌های سوم و چهارم انقلاب آن طور که باید و شاید در جریان اندیشه و افکار امام خمینی(ره) قرار نگرفتند و رسانه های جمعی نیز به این مسئله آن طور که باید و شاید نپرداختند در حالی که مبانی فکری امام باید در دانشگاه و سر کلاس‌های درس تدریس و تبیین شود.

وی یادآور شد: با توجه به درگیری‌های ابتدای انقلاب به ویژه درگیر شدن در جنگ تحمیلی،‌ نتوانستیم بینش سیاسی امام خمینی(ره) را آنطور که باید و شاید در جامعه به ویژه در دانشگاه‌ها نهادینه کنیم. امروز نیاز مبرم داریم تا بینش واقع‌گرایانه و آرمان‌خواهانه امام (ره) در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه مقابله با استکبار بیش از گذشته تبیین شود.

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی در حوزه سیاسی توسط مقام معظم رهبری دنبال شده است، گفت: آنچه که امام در مسئله ابرقدرت‌ها، بی‌اعتمادی به آمریکا و آمریکاستیزی بیان کردند در نگاه و اندیشه مقام معظم رهبری نیز وجود دارد که در قالب سیاست‌های کلی نظام تدوین شده است اما این مسئله در سایر مسئولان به ویژه در بحث برجام قابل مشاهده نیست. استکبارستیزی مورد نظر امام خمینی(ره) در سیاست‌های رهبری وجود دارد اما دولت‌مردان و برخی خواص التزام عملی به این مهم ندارند.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با بیان اینکه برخی موانع ایجاد شد تا دیدگاه امام توسط رهبری به درستی تبیین نشود، خاطرنشان کرد: تاریخ مصرف قائل شدن برای دیدگاه و اندیشه امام جفای به امام است.

حجت‌الاسلام احمدی تاکید کرد: اندیشه‌ امام خمینی (ره) بر گرفته از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) است به همین دلیل جامعه و جوانان نیز پذیرش خواهند داشت.

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار منطقه‌ای و بین‌المللی اندیشه استکبارستیزی امام(ره)، گفت: صدور انقلاب و بینش امام به ویژه در حوزه استکبارستیزی و شفافیت عمل در برابر استکبار آن چیزی است که انتظار می‌رفت در ملت‌ها و کشورهای آزاده و حتی کشورهایی که در عمل تابع جریان رژیم صهیونیستی هستند، تجلی یابد. امام خمینی(ره) نگاه استکبارستیزی را در ایران نهادینه کرد و بعد از آن جنبش‌های آزادی‌بخش با الگوبرداری از این جریان فکری به فکر افتادند تا خود را از زیر یوغ استعمار خارج کنند.

وی افزود: حزب‌الله لبنان و برخی گروه‌های مقاومت مسیر استکبارستیزی را پیموده‌اند. استکبارستیزی جنبش‌های آزادی‌بخش عامل حیات و بقاء این جنبش‌هاست. مقاومت در برابر نظامات استبدادی و استعماری صهیونیستی و غربی مهمترین دستاورد جنبش‌های آزادی‌بخش الهام گرفته از جریان فکری استکبارستیزی امام خمینی(ره) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha