• پنجشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95031716272
  • منبع : وزارت کشور

وزیر کشور خبر داد:

آغاز فعالیت همیاران توسعه روستایی

آغاز فعالیت همیاران توسعه روستایی

وزیر کشور از آغاز طرح همیاران توسعه روستایی توسط وزرات کشور با همکاری دانشگاه شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه اولین نشست همیاران توسعه روستایی با نگاه اقتصاد مقاومتی که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد و در جمع خبرنگاران درباره ماهیت این نشست اظهار کرد: پیرو اقداماتی که وزارت کشور در حوزه برنامه‌ریزی روستایی و مشکلات روستاها دارد می‌خواستیم که یک نیروی جدید، خلاق با انگیزه و جوان را وارد حوزه‌های توسعه روستایی کنیم و به همین دلیل با دانشگاه شهید بهشتی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم که در آن مقرر شد دانشجویانی که در دوره دکترای برنامه‌ریزی روستایی تحصیل می‌کنند به مدت سه ماه تابستان که درس ندارند به سطوح مختلف روستاهایمان در بخشداری‌ها و دهستان‌ها اعزام شوند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم این دانشجویان با توجه به مباحث نظری و تئوری که در دانشگاه آموخته‌اند و برخوردها و تعاملاتی که در این مدت با مردم، محیط اداری و اجرایی خواهند داشت با استفاده از تلفیق تجربیات و نظریات علمی‌شان به عنوان همیاران توسعه روستایی به ما در وزارت کشور کمک شایانی را کنند. بنای ما این است که در حوزه برنامه‌ریزی شهری نیز این کار را پیش ببریم و با توافقی که در مرحله بعد با دانشجویان دکترای برنامه‌ریزی شهری نیز خواهیم داشت از آن نیروها هم در سطوح شهرداری‌ها استفاده کنیم.
به گفته وی، یقینا این ترکیب و تلفیق تجربه و علم می‌تواند راهگشا باشد و از طرفی نیروی جوان و باانگیزه می‌توانند با سرعت کار بالاتر خلاقیت و ابتکار را افزایش دهند.
وزیر کشور گفت: ما این دانشجویان را به عنوان مشاور نمی‌فرستیم بلکه آنها کارورز و همیاران توسعه روستایی ما هستند که مانند کارمند در سطح روستاها و دهستان‌ها مستقر می‌شوند و کار روزانه خود را انجام می‌دهند.  این دانشجویان در این مدت کاملا تابع نظم اداری و دستورالعمل‌هایی خواهند بود که وزارت کشور ابلاغ می‌کند و آنها باید به صورت جدی کار خود را انجام دهند چرا که در پایان سه ماه یک ارزشیابی خواهیم داشت و بر اساس ارزیابی‌هایمان امتیازاتی را خواهیم داد.
رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که آیا روستاها برای همیاران توسعه روستایی گزینش شده‌اند یا خیر؟ اظهار کرد: بله، هر کس در محل شهر خود مشغول به کار می‌شود و با کمترین فاصله از خانواده‌اش با مردم روستای منطقه خود ارتباط خواهد داشت.
وی همچنین گفت: بحث شناخت مسائل روستایی، ارائه راه‌حل‌ها برای رفع مشکلات و موانع روستاها، ارتقای سطح علمی دانشجویان در عمل، برقراری ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها و کادرسازی از اهداف این طرح می‌باشد که اگر این همیاران در طی دوره‌های خود مورد تأیید کارشناسان قرار بگیرند می‌توانند در وزارت کشور فعالیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور همچنین با سخنرانی در این نشست با تاکید بر اینکه پیوند بین دانشگاه و عرصه اجرا باید در تمامی حوزه ها گسترش یابد، گفت: از توان دانشجویان دکترای رشته برنامه ریزی روستایی به عنوان همیاران توسعه روستایی استفاده می کنیم. پیرو اقداماتی که وزارت کشور در حوزه برنامه ریزی روستایی و حل مسایل و مشکلات روستا دنبال می کند، تلاش کردیم تا بتوانیم از نیروی جدید، خلاق، باانگیزه و جوان در حوزه توسعه روستایی استفاده کنیم.
وزیر کشور اضافه کرد: دانشجویان دکترا که به مناطق روستایی اعزام می شوند با توجه به برخوردی که با مردم و محیط اداری و اجرایی دارند و با توجه به مباحث نظری و تئوری که در دانشگاه آموختند، باید تلاش کنند تلفیقی از تجربیات و نظریات علمی، اجرایی شود.
وی با بیان اینکه ترکیب تجربه و علم می تواند راهگشا باشد و از طرفی چون نیروی جوانان و باانگیزه هستند سرعت کار، خلاقیت ها و ابتکارات را افزایش می‌دهند، گفت: بعد از سه ماه با توجه به اینکه اینها دانشجویان دکترا هستند و فرصت بیشتری دارند در صورت تمایل فرمانداری ها و بخشداری ها در طول سال نیز می توانند این همکاری را داشته باشند.
رحمانی فضلی گفت: بحث شناخت مسایل و مشکلات روستایی، ارایه راه حل ها برای رفع مشکلات، ارتقاء سطح علمی دانشجویان، کادرسازی و برقراری ارتباط حوزه اجرایی با دانشگاه از جمله اهداف این اقدام است.

براساس گزارش پورتال اطلاع‌رسانی وزارت کشور، وزیر کشور با تاکید بر اینکه پیوند بین دانشگاه و عرصه اجرا باید در تمامی رشته ها و حوزه‌ها گسترش یابد، افزود: وزارت کشور آماده است با سایر دانشگاه ها و دانشکده ها نیز چنین همکاری های مشترکی را داشته باشد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha