• شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95040114394
  • خبرنگار : 71469

رییس انجمن کشتیرانی به ایسنا اعلام کرد

رفع کامل ممنوعیت‌های کشتیرانی/ تخفیف‌ ایران برای کشتی‌های خارجی

رفع کامل ممنوعیت‌های کشتیرانی/ تخفیف‌ ایران برای کشتی‌های خارجی

رییس هیات مدیره انجمن کشتیرانی با اشاره به این‌که هیچ تحریمی متوجه کشتیرانی ایران نیست، گفت: نه در زمینه تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر دنیا و نه در خصوص ورود کشتی‌های خارجی به آب‌های ایران با مشکلی مواجه نیستیم.

مسعود پلمه در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت کشتیرانی پس از برجام و رفع تحریم‌ها اظهار کرد: این موضوع باید از دو منظر با ملیت و مالکیت ایرانی و نیز با ملیت و مالکیت خارجی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مورد وضعیت کشتیرانی با ملیت و مالکیت ایرانی خوشبختانه بعد از برجام وضعیت منطقه شکل اجرایی و عملی گرفته و رفته رفته ممنوعیت‌هایی که با پرچم ایران برای تردد در بنادر خارجی وجود داشت لغو شده است.

رییس هیات مدیره انجمن کشتیرانی با اعلام این‌که شرکت‌های کشتیرانی ایرانی مجوز تردد به کلیه بنادر دنیا را دارند، خاطر نشان کرد: در مورد علت عدم تردد تا پیش از برجام مسائل مرتبط با بیمه‌ها و نیز کلاس‌های رده‌بندی بین‌المللی بود که به نوعی استانداردهای تردد دریایی را رتبه‌بندی و با ارائه‌ گواهینامه مجوز تردد در بنادر بین‌المللی را صادر می‌کند.

پلمه افزود: در حال حاضر مشکلی برای تردد به بنادر خارجی و بین‌المللی نداریم، چرا که پوشش‌های بیمه‌ای پس از برجام اجرا و اجازه تردد به شرکت‌های کشتیرانی ایرانی داده شده است.

وی همچنین با اشاره به موضوع کشتیرانی با ملیت و مالکیت خارجی اظهار کرد: پس از برجام تحریم‌هایی که به دلیل دخالت آمریکا مانع تبادل تجاری ایران می‌شد، برطرف شد و اجازه تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر آمریکایی و کشورهای هم‌پیمان با آمریکا صادر شد تا مساله‌ پیش‌آمده در ارتباط با تحریم‌های ایجاد شده توسط آمریکایی‌ها و کشورهای هم‌پیمان آنها برطرف شود.

رییس هیات مدیره انجمن کشتیرانی با اشاره به موضوع پوشش‌های بیمه‌ای، عنوان کرد: بحث پوشش‌های بیمه‌ای برقرار شده و کشتی‌های خارجی قابلیت تردد به ایران را پیدا کردند، هرچند همچنان کشورهایی وجود دارند که به ایران سرویس نمی‌دهند.

پلمه افزود: در رابطه با این کشورها می‌توانیم به مساله‌ای اشاره کنیم که شاید چندان به تحریم هم ربطی نداشته باشند آنها به دلیل آنکه بازار ایران را از دست داده‌اند در حال حاضر قصد سرویس‌دهی به ایران را ندارند و در بازار رقابتی که پیش از برجام با شرکت‌های پیش قراول به وجود آمده بود بازماندند. شرکت‌هایی بودند که قبل از تحریم با رصد شرایط ریسک کردند و با ایران وارد تبادلات تجاری شدند و به نوعی به عنوان خط‌شکن تحریم به بازار ایران ورود کردند، اما شرکت‌هایی نیز بودند که منتظر ماندند تا ببینند پس از برجام چه اتفاقی رخ خواهد داد و بازار را از دست دادند.

وی با اعلام این‌که هیچ تحریمی متوجه کشتیرانی ایران نیست، بیان کرد: در زمینه‌ تردد به بنادر دنیا برای شرکت‌های کشتیرانی ایران مشکلی وجود ندارد و در زمینه ورود کشتی‌های خارجی به بنادر ایران با مانعی روبرو نیستیم.

رییس هیات مدیره انجمن کشتیرانی همچنین با اشاره به نقش پررنگ دولت پس از برجام در حوزه کشتیرانی، گفت: دولت باید تسهیلاتی را برای توسعه سرمایه‌گذاری با توجه به علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کند و به همین ترتیب می‌تواند بنادری مانند رجایی، بندرعباس و چابهار را مدنظر قرار دهد. تسهیلاتی که دولت در زمینه قوانین گمرکی ایجاد می‌کند و برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مندی بیشتری را پیش می‌آورد.

پلمه ادامه داد: دولت همچنین تخفیف‌های قابل توجهی برای کشتی‌هایی که به مقصد ایران کالا حمل می‌کنند در نظر گرفته و امیدواریم با سیاست‌های تشویقی اتخاذ شده و افزایش آنها شرایط بهبود یابد. همچنین درخواست می‌کنیم برای شرکت‌های ایرانی نیز که قبل از برجام متحمل هزینه‌های سنگینی شده بودند، شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود و در حال حاضر که وضعیت بهبود یافته این شرکت‌ها فراموش نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۲۶ ۱۰:۳۸

اگر نام کشورهایی که به ایران سرویس نمی دهند مشخص می شد بهتر بود. با توجه به همین موضوع شاید بی اهمیت یا کم تر مهم، مطلب ناقص ماند. این موارد در گزارش نویسی حتما باید مورد توجه قرار گیرد .