• دوشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95070502615
  • خبرنگار : 71564

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست عنوان کرد

برگزاری جشنواره شهردار سبز / تعیین رابط سبز برای همه دانشگاه‌ها

برگزاری جشنواره شهردار سبز / تعیین رابط سبز برای همه دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال شاخص‌های شهر و شهردار سبز هستیم گفت: در نظر داریم جشنواره شهردار سبز را برگزار کنیم و شهردار برتر را در این زمینه معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد درویش در اولین جلسه هماهنگی شورای مرکزی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی که در ایسنا برگزار شد، افزود:  چندین سال به دنبال رابط در دانشگاه‌های مختلف برای گردهمایی دانشجویان دوستداران محیط زیست بودیم و در نظر داشتیم که جشن فراگیر محیط زیست را از دانشگاه‌ها شروع کنیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از شکل گیری هسته مرکزی شورای مرکزی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست، گفت: انتظار دارم در همه دانشگاه‌ها یک رابط به عنوان سفیر محیط زیست داشته باشیم.

وی ادامه داد: دانشجوها قلب تپنده سازمان‌های مردم نهاد هستند و در حال حاضر در کل کشور 888 سمن داریم که دانشجوها همکاری خوبی در NGOها دارند و همواره از آنها حمایت می‌کنند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با اشاره به جشنواره انتخاب برترین تجربه‌های موفق سمن‌های محیط زیستی گفت: امیدواریم انجمن‌های محیط زیستی دانشگاه‌ها فعالیت خوبی در این جشنواره داشته باشند و آثار خود را به دست ما برسانند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه ارتقاء محیط زیستی کارهای مهمی انجام دهند گفت: ما به دنبال این هستیم که چیدمان توسعه در زمینه محیط زیست را تغییر دهیم و دانشجویان و دانشگاه‌ها در این حوزه می‌توانند موثر باشند.

درویش بیان کرد: باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی می‌تواند در قالب بیانیه‌های مختلف دیدگاه‌های خاص خود را در مورد مسائل محیط زیستی اعلام کند. همچنین به کمک این باشگاه می‌توانیم مدارس طبیعت را راه اندازی کرده و با استفاده از دانشجوهای محیط زیست 200 هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اجلاس پاریس گفت: بحث دیگری که دانشگاه می‌تواند به محیط زیست کمک کند بحث اجلاس پاریس است. ایران باید تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه‌ای را 12 درصد کاهش دهد و این امر زمانی محقق می‌شود که مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور کاهش پیدا کند. در حال حاضر سالانه 80 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود. بخشی از این مصرف به نارسایی خودروها و بخشی دیگر به فرهنگ رایج شده خودروسواری در کشور مربوط می‌شود. در حال حاضر 42 درصد خودروهای تهران تک سرنشین هستند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه تمامی اعتبارات لازم برای پروژه‌های کاهش مصرف انرژی پرداخت می‌شود گفت: ما سعی داریم در تمامی موارد محیط زیستی دغدغه دانشجویان را از نظر هزینه و درآمد برطرف کنیم.

درویش در ادامه این نشست به دومین دوره جشنواره کتاب محیط زیستی اشاره کرد و گفت: این جشنواره شامل کتاب‌های محیط زیستی و همچنین ترجمه‌های محیط زیستی و ناشرین محیط زیستی می‌شود و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را ارائه داده و همچنین در فرایند داوری نیز مشارکت کنند.

وی به نخستین جشنواره مطبوعات سبز اشاره کرد و گفت: از آنجایی که دانشگاه‌ها نشریات متعددی دارند می‌توانند امسال در نخستین جشنواره مطبوعات سبز شرکت کنند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست ادامه داد: دانشجویان باید به طور دائم با شماره تلفن 1540 در ارتباط باشند و گزارش‌های محیط زیستی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه پویش «نه به پلاستیک» اثرات تغییرات اقلیمی را کاهش می‌دهد گفت: دانشجویان در اصفهان موفقیت‌های خوبی را در این پویش کسب کرده‌اند و من از دانشجویان انتظار دارم که رفتار محیط زیستی داشته باشند.

وی با اشاره به جشنواره عکس مدرسه و دوچرخه در 13 آبان گفت: از مدارس خواسته‌ایم که بگویند چند درصد دانش آموزان مدرسه از دوچرخه استفاده می‌کنند و همچنین از شهرداری خواسته‌ایم که مسیرهای امن دوچرخه را ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha