• شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95082215353
  • خبرنگار : 71564

مدیرکل محیط زیست استان تهران پس از بازدید از نمایشگاه مطبوعات:

اعتمادسازی یکی از مهمترین کارکردهای رسانه در جامعه است

اعتمادسازی یکی از مهمترین کارکردهای رسانه در جامعه است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعتمادسازی در زمینه سیاست های کلی یک جامعه را از مهمترین کارکردهای رسانه دانست و تصریح کرد: رسانه از این طریق می تواند در ترسیم اهداف، اولویت ها و تبیین برنامه ها و همچنین بسیج امکانات و نیروهای جامعه نقش بسزایی درپیشرفت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، ناصر مهردادی با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: امروزه و درشرایط خاص تمدن صنعتی و پیچیدگی وضع زندگی اجتماعی و مدرن، رسانه ها و  وسایل ارتباط جمعی نقش بسیار مهم و بسزایی در پیشرفت و توسعه فرهنگی و اجتماعی از طریق انتقال اطلاعات ، مبادله دانش ، افکار و عقاید بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه در عصر ارتباطات یک فرد تنها موقعی می تواند بهترین و مطمئن ترین شرایط را برای زندگی گروهی به دست آورد که دارای معلومات و اطلاعات کافی و آگاهی از افکار و عقاید سالم باشد افزود: این امرتنها با استفاده از وسایل ارتباط جمعی، روزنامه ها، نشریات، کتب، سایت های اطلاعاتی و در یک کلام اطلاعات قابل دسترسی مهیا خواهد شد.
مهردادی همچنین بیان کرد: یکی از مهم ترین ابزارهایی که رسانه‌ ها می توانند با استفاده از آن عکس العمل طرف های مخاطبین را درخصوص موضوعات گوناگون برآورد نمایند، سنجش افکار عمومی است که درشناسایی نقاط قوت و ضعف و رفع مشکلات جامعه تاثیر فراوانی دارد.


وی هدف  خود از بازدید بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات را دیدار بامدیران رسانه ها، خبرنگاران و پاسداشت خدمات ارزشمند آنها در حوزه اطلاع رسانی در کنار آشنایی با آخرین دستاوردهای موجود در این حوزه دانست و گفت: این نمایشگاه در کنار رسالت ذاتی خود محلی برای نقد و اظهار نظرهای دلسوزانه و منطقی میان فعالان این حوزه بود و بازدید چشمگیر مخاطبان مختلف از این نمایشگاه نشان از ظرفیت بالای رسانه های داخلی در اعتمادسازی ، شفاف سازی و تعامل با مردم و مسئولین دارد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران اشاره ای به حضور خود در پنل تخصصی با موضوع بحران آب در حاشیه این نمایشگاه و تالار گفتگو داشت و بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که با المان های مختلف و برگزاری نشستهای علمی در این نمایشگاه به آن پرداخته شد مقوله مهم محیط زیست بود.
مهردادی با اشاره به اینکه درحال حاضر یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حوزه اجتماعی مطرح بوده و تاثیرات بسزایی را در مباحث اقتصادی و مناسبات سیاسی گذاشته ، بحث محیط زیست و توسعه پایدار است ، افزود: انتظار داریم که رسانه ها، جدای از وظیفه اطلاع رسانی خود، به عنوان عامل نظارتی و مطالبه گر مردمی ،تخلفات زیست محیطی ،علت و عوامل آن را به درستی، شفاف و بطورکامل به جامعه انعکاس دهند.
وی ارتباط رسانه و محیط زیست را مثبت  و ریشه دار ارزیابی کرد و گفت: در بسیاری از موارد رسانهها با ورود بجا و به موقع به موضوعات  و چالش های محیط زیستی، بهخوبی و به شایستگی از بروز تخریب ها ، دست اندازی ها، زیاده طلبی ها و بحران ها جلوگیری کرده اند که جای بسی خوشحالی و قدردانی دارد.
بر اساس گزارش سایت سامات، مدیرکل  و جمعی از مدیران حفاظت محیط زیست استان تهران به همراه مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات بازدید کردند. بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها امسال از14 تا 21 آبانماه با شرکت حدود ٩٠٠ رسانه در ٦٢٠ غرفه با شعار «شفافیت، صداقت» در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه‎مندان و بازدیدکنندگان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha