• جمعه / ۳ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95100301141
  • خبرنگار : 71505

فرماندار ویژه شهرستان ری:

واقع شدن منطقه ۲۰ تهران در مرکز شهرستان ری خلاف قانون است

واقع شدن منطقه ۲۰ تهران در مرکز شهرستان ری خلاف قانون است

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲۰ در مرکز شهرستان ری واقع شده است، گفت: این امر خلاف قانون ماده دو حریم شهرها است، اما از قدیم شهرداری منطقه ۲۰ وجود داشته و خللی ایجاده نکرده است؛ هر چند ما باید در راستای نظام جمهوری اسلامی به قانون عمل کنیم، لذا این امر نشان دهنده عدم استقلال شهرستان ری نیست بلکه شهرداری منطقه ۲۰ وظیفه خدمات شهری در مرکز شهرستان ری را برعهده دارد.

هدایت الله جمالی پور در گفتگو با ایسنا، در خصوص مستقل بودن شهرستان ری گفت: شهرستان ری به استناد قانون تقسیمات کشوری شهرستانی مستقل است، لذا شهرستان ری به لحاظ ساختار اداری و فرمانداری ویژه از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است که متاسفانه بسیاری از مردم و نخبگان با برداشت غلط در این شهرستان، شهر ری را مستقل نمی‌دانند.

وی افزود: شهرستان ری در بخش کشاورزی در تولید گوشت و لبنیات رتبه اول استان تهران را کسب کرده و به لحاظ ساختاری نیز از پنج استان کشور بزرگ‌تر است؛ همچنین از لحاظ صنعتی بزرگتر از ۱۸ استان رتبه سیزدهم را کسب کرده است. در حوزه صنفی نیز بزرگ‌تر از ۲۱ استان، رتبه دهم کشوری را ری کسب کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه شهرستان ری ظرفیت استان شدن را دارد، افزود:  قرار گرفتن پنج زندان، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، کانون نگهداری اموال ملزومات تجاری و بزرگترین انبارهای کشور و پایانه حمل و نقل در شهرستان ری، همه نشان دهنده آن است که این  شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی  است که با توجه به این ویژگی‌ها  قابلیت استان شدن را دارد. اگر به این شهرستان توجهات ویژه شود تا این شهرستان به استان تبدیل گردد، علاوه بر اینکه به نفع مردم تهران و ری است، در توزیع امکانات می‌تواند کمک موثری به شهروندان شهرستان ری کند که این کار نیازمند قانون، نگاه دولت و ورزات کشور است تا با بررسی‌ها و کارشناسی‌های مورد نظر این امر مهم تحقق یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha