• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111309162
  • خبرنگار : 71129

وزیر اقتصاد آلمان: درونگرایی آمریکا به همه آسیب می‌رساند

وزیر اقتصاد آلمان امروز (چهارشنبه) با هشدار نسبت به این مساله که درونگرایی آمریکا باعث ضرر و زیان در اقتصاد و مشاغل آمریکا و آلمان می شود، گفت: تصمیم‌گیری‌های سیاسی ترامپ به صورت کلی در مسیر نادرستی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان یکی از کشورهای پیشرو در امر تجارت است به طوریکه صادرات سهمی  45 درصدی از مجموع تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. همچنین آمریکا در 2015 به اصلی ترین شریک تجاری آلمان بدل شد و برای نخستین بار از 1961 از فرانسه پیشی گرفت.

بریجیت زیپریس، وزیر اقتصاد آلمان در پاسخ به سوالی درباره نخستین تصمیمات سیاسی دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به روزنامه بیلد آلمان گفت: آنچه ما در 10 روز گذشته شاهدش بودیم هشدار دهنده و تحریک کننده بوده است. این روش در مجموع به سمت مسیری نادرست پیش می رود. تنها 10 درصد از صادرات آلمان به آمریکا می رود درحالیکه 60 درصد به سایر کشورهای اروپایی روانه می شود. اما درونگرایی در سیاست تجاری آمریکا می تواند برای اقتصاد و مشاغل آلمان بد باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه دولت برلین چگونه می خواهد به این سیاست ها واکنش نشان دهد، گفت: ما باید گفت و گو کنیم. چنین سیاست انزواطلبانه ای که ترامپ در حال حاضر آن را محقق کرده تنها به ضرر دو طرف است.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین به این مساله اشاره کرد که برخی از اقدامات تجاری که ترامپ پیش از روی کار آمدنش مطرح کرده بود، نقض آشکار قوانین اولیه تجارت جهانی است. البته وزیر اقتصاد آلمان به آنها اشاره ای نکرد.

وی همچنین گفت که سیاست درونگرای تجاری پیامدهای منفی بر شهروندان آمریکایی می گذارد، از آنجاکه کمپانی های واقع در خاک آمریکا به کیفیت بالا و زنجیره تامین برون مرزی وابسته هستند.

این اظهارنظرها از سوی وزیر اقتصاد آلمان پس از آن مطرح شد که رییس گروه صنعتی BDI روز سه شنبه اعلام کرد که اقتصاد آلمان در صورت تداوم این سیاست درونگرای تجاری ترامپ به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

ترامپ اخیرا با امضای دستوری آمریکا را از توافق تجاری همکاری آسیا-پاسیفیک بیرون کشید. وی همچنین تهدید کرد که بر تولیدکنندگان خودروی آلمانی که به آمریکا وارد می شوند 35 درصد تعرفه گمرکی اعمال می کند.

روز سه شنبه پیتر ناوارو،‌ مشاور ارشد تجاری ترامپ آلمان را به استفاده از یورو برای برتری پیدا کردن در مزیت های رقابتی بازار متهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha