• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95120301623
  • خبرنگار : 71368

مرگ هویت «شمیران»/ 110 باغ در لیست نجات

مرگ هویت «شمیران»/  110 باغ در لیست نجات

دبیر دبیران شورایاری منطقه یک در مورد هویت در حال مرگ «شمیران» هشدار داد.

به گزارش ایسنا، اعرابی دبیر دبیران شورایاری منطقه یک با حضور در سیصد و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، صمن تشریح مشکلات این منطقه گفت: حفاظت از باغ‌های قدیمی و نگهداشتن باغات از اوجب واجبات در منطقه یک است و درهمین راستا از طریق تخصیص اعتبارات تاکنون 10 باغ بزرگ در منطقه یک تملک و خریداری شده است و 110 باغ دیگر نیز برای خرید لیست شده‌اند.

وی با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن درختان در باغ‌های شمیران یک ضرورت است که در برنامه دوم شهرداری تهران نیز به این موضوع اشاره شده است، افزود: در شمیران باغ‌های قدیمی و درخت‌های کهن وجود دارد که با حرف حفظ نمی‌شوند و ساز و کار مربوط به خود را می‌طلبد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه یک با بیان اینکه امسال اعتباری برای خرید باغ‌ها نداریم که این یک سکته و توقف است، گفت: تاکنون 10 باغ در منطقه یک تملک شده است که 5 باغ هنوز باقی مانده است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه یک افزود: در این منطقه، درختان مانند بره‌هایی در دست گرگان است و متاسفانه شاهدیم خانه جلال آل احمد تخریب شده و شرکت توسعه فضای فرهنگی باید اقدامی انجام دهد، چرا که این خانه محل رفت و آمد بزرگان بوده است.

وی به کمبود پارکینگ در منطقه یک نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد قطار سبک شهری (LRT) در خیابان ولی‌عصر بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند نسبت به کاهش بار ترافیک تأثیرگذار باشد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه یک افزود: از 4000 هکتار بافت فرسوده در منطقه یک، 200 هکتار آن در شمیرانات واقع شده است و متاسفانه امروز در شمیران، هویت در حال از بین رفتن است و درباره پتانسیل‌های محلات توجه نمی‌شود.

اعرابی با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: خیابان سی متری استانبول یک برج 16 طبقه داشت که تخریب آن 9 روز زندگی مردم را معطل کرد. در شمیران چند ده تا ساختمان بلند وجود دارد که اگر حادثه‌ای رخ دهد، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد، لذا باید به معماری ایرانی-اسلامی همراه با حفظ ضوابط مدیریت بحران توجه شود، چراکه شاهدیم در کوچه های شش متری برج‌های بلندمرتبه ساخته شده است و لازم این در طرح تفصیلی منطقه یک بازنگری شود چراکه جمعیت زیاد این منطقه دردسرساز شده است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه یک افزود: 500 باغ در شمیران به دلیل پول دوستی برج سازان تخریب شده است و باید فکری به حال هویت درحال مرگ شمیران داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha