• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95121409107
  • خبرنگار : 71480

وزیر کشور:

جبهه‌های تازه تاسیس از وزارت کشور مجوز بگیرند

 جبهه‌های تازه تاسیس از وزارت کشور مجوز بگیرند

وزیر کشور با اشاره به اینکه از امروز لحظه به لحظه موضوعات انتخاباتی را پیگیری می‌کنیم، گفت: تحولات مربوط به انتخابات کاملا کنترل می‌شود و اگر کسی بخواهد خارج از قانون فعالیت انتخاباتی داشته باشد با او برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم افتتاح ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: قانون نحوه فعالیت سیاسی را مشخص کرده است، بنابراین کسانی که تحت عنوان جبهه یا تشکل فعالیت می‌کنند، باید از وزارت کشور مجوز بگیرند در غیر این صورت جلوی فعالیت آن‌ها گرفته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین امنیت انتخابات و همچنین مشارکت حداکثری مردم اظهار کرد: ما در وزارت کشور بسترساز مشارکت مردم هستیم تا همه احساس کنند که حرمت افراد و حق الناس بودن رای مردم رعایت می‌شود. ما همچنین به دنبال ایجاد فضای امن برای انتخابات هستیم که خوشبختانه در انتخابات قبلی امنیت در اوج خود بود و هیچ هزینه‌های برای ناامنی نداده‌ایم.

رحمانی فضلی در ادامه رعایت حرمت افراد و اخلاق را در انتخابات بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید به گونه‌ای تبلیغات انجام شود که ارزش‌ها، نیکی‌ها ، خوبی‌ها و قوت‌ها جولان یابد نه اینکه فضایی ستیزه جویانه و غیراخلاقی حاکم شود که نتیجه آن ایجاد کدورت باشد. انتخابات یک طلیعه است که مسئولیت را به رئیس جمهور یا اعضای شورای شهر می‌سپارد. اگر قرار باشد در همین طلیعه کدورت به وجود آید، در ادامه مسیر هیچ همراهی ایجاد نمی‌شود، بنابراین نباید حرف‌های ناشایست و بدون سند زده شود.

وی همچنین گفت: در همین چند روز برخی اقدامات موجب نگرانی شده که وزارت کشور و دستگاه قضا  حتما وظیفه خود را در این زمینه اجرا می‌کنند، نامزد ها و حامیان آن‌ها حتما باید دنبال رعایت قانون باشند.

رحمانی فضلی در پایان با تاکید بر اینکه ما باید امانت‌دار رای مردم بوده و بی‌طرفی خود را رعایت کنیم تا شرایط برای حضور حداکثری مردم فراهم شود، گفت: همه اقدامات باید در جهت هم‌افزایی باشد، ما با شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات شوراها هماهنگی خوبی داریم و با همین رویکرد مسیر خود را برای برگزاری انتخابات به پیش می‌بریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha