• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95122415908
  • خبرنگار : 71368

گزارش پیرهادی از درخواست‌های مردمی در محلات

گزارش پیرهادی از درخواست‌های مردمی در محلات

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مطالبات و درخواست‌های مردم در محلات مختلف پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محسن پیرهادی صبح امروز با ارائه گزارش بررسی مشکلات 112 محله شهر تهران که توسط کمیسیون نظارت و حقوقی انجام شده است، گفت: کمیسیون نظارت و حقوقی در راستای نقش نظارتی خود، در سال جاری و همزمان با چهارمین دوره فعالیت شورایاری محلات اقدام به بررسی مشکلات و مطالبات شورایاری، هیات امنا و اهالی محلات در بیش از 220 محله تهران در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری کرده است که در این راستا مشکلات و خواسته‌های اعلام شده به صورت مجزا و تفکیک شده در حوزه‌های مختلف طی برگزاری جلسات کارشناسی بررسی و پیگیری شده است و به معاونت‌های مربوطه، سازمان‌ها و ... این مشکلات را اعلام کردیم تا نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات اعلام شده از سوی مردم در دو دسته مشکلات خرد و کلان بسته بندی شده که جهت رفع این موانع در سه مقیاس کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طرح‌های عملیاتی را در نظر گرفتیم تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده است که 77 درصد محلات در حوزه معاونت حمل و نقل خواستار اصلاح هندسی معابر و تعریض خیابان‌ها به منظور ساماندهی ترافیک شده‌اند. همچنین 17 درصد محلات خواستار اصلاح و نوسازی جداول و انهار شده‌اند که منطقه 21 با 42 درخواست در صدر قرار دارد.

وی با بیان اینکه 34 درصد محلات خواستار نصب علائم ترافیکی، اصلاح و نصب سرعتگیر شده‌اند گفت: همچنین 67 درصد محلات خواستار افزایش و احداث پایانه اتوبوسرانی، بی آر تی، تاکسیرانی و ... شده‌اند و 33 درصد محلات نیز خواستار ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت شده و 35 درصد محلات نیز خواستار احداث پارکینگ طبقاتی بودند.

به گفته پیرهادی 29 درصد محلات خواستار احداث و یا مکانیزه کردن پل عابر پیاده بودند.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری نیز 78 درصد محلات خواستار تجهیز و احداث بوستان‌ها بودند گفت: 40 درصد محلات خواهان افزایش تعداد مخازن زباله و کانکس تفکیک پسماند شده و 39 درصد محلات نیز خواستار ساماندهی مشاغل مزاحم شدند.

پیرهادی افزود: در حوزه شهرسازی نیز 27 درصد محلات خواستار نظارت موثر بر نحوه ساخت و ساز و صدور پروانه مبتنی بر طرح تفصیلی شده و 19 درصد محلات نیز خواستار تعیین تکلیف ساختمان‌های نیمه کاره و فرسوده شدند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز 82 درصد محلات خواستار احداث و تجهیز مجموعه‌های ورزشی چند منظوره شدند گفت: 21 درصد محلات خواستار احداث و تجهیز چمن مصنوعی شده‌اند.

وی در پایان افزود: در خصوص سایر نهادها نیز اولویت مطالبه محلات، حضور موثرتر پلیس و استقرار کانکس نیروی انتظامی بوده است که به نظر می‌رسد شورای شهر باید در راستای پاسخگویی به مردم اقدامات بهتری داشته باشد و مردم تصور نکنند که نامه و درخواست‌های آنها در شورا مورد بی توجهی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha