• پنجشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96011705628
  • خبرنگار : 71511

/دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب/

زاکانی: مشکل اول کشور ما اقتصادی است

زاکانی: مشکل اول کشور ما اقتصادی است

یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: اگر هنوز شعار سال ما اقتصادی است؛ در این حوزه مشکل داریم، مانع اصلی بهیود شرایط اقتصادی فساد است.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی صبح روز پنجشنبه طی سخنانی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در شهر آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: ما باید در مسیری حرکت کنیم که ماحصل آن ایران در منظومه فکری امام و رهبری ساخته شود. امروز سرعت تحولات مختص به گذشته متفاوت شده است. با انتخاب ترامپ در آمریکا و با پیروزی مکرر انقلاب اسلامی در منطقه شرایط جدیدی برای انقلاب فراهم شده است.

وی ادامه داد: اما در داخل ما هنوز با موانعی دست و پنجه نرم می‌کنیم. رفع مشکلات اقتصادی فوریت اول ماست.  چرا پس از 5 سال هنوز شعار سال باید شعاری اقتصادی باشد. چراتاکنون 13 شعار مستقیما به اقتصاد و 5 سال غیرمستقیم به این موضوع اشاره می‌کرده است. چرا ما اینگونه درجا می‌زنیم.

وی در تصریح صحبت‌های خود گفت که مشکل از جایی شروع شده است که پای اقتصاد آزاد غربی وارد کشور شد.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزود: مشکل امروز کشور ما مشکل اقتصادی است. اولین مانع آن هم فساد است. بنده در این دولت و دولت قبل بارها برای جلوگیری از فساد به دادگاه رفتم از آنجایی که حرف حق می‌گفتم هربار تبرئه شدم. کسانی باید باشند تا با مفاسد و پیوستگی قدرت و ثروت مبارزه کنند.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی خود خاطرنشان کرد: اگر سال 80 پس از پیام رهبری به مبارزه با فساد پرداخته بودیم، امروز کنار هم نگران این موضوع نبودیم؛ لذا باید قیام کرد. امروز کشور نیاز به اقداماتی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی با پرچمداری رهبر معظم انقلاب دارد.

وی با اشاره به میزان رکود و تورم ابراز عقیده کرد: دولت برای این‌که تب تورم را کاهش دهد، کشور را دچار رکود محض کرد. راه عبور از رکود هم توجه به منابع داخلی است. ایجاد شرایطی که در آن اشتغال پایدار فراهم شود و از سوی دیگر منابع ثروت هم به خوبی توزیع شود.

زاکانی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: دستگاه سیاست خارجی ما باید تغییر رویه بدهد. در کنار رایزنی‌های فرهنگی، رایزن اقتصادی هم داشته باشد. سفارتخانه‌های ما باید مامن تولید کنندگان و مامن تجار باشد. اگر دست روی دست بگذاریم خارجی‌ها می‌آیند و وارد کار می‌شوند.

وی در پایان صحبت‌های خود به انتقاداتی در مورد روش بانکداری، اقدامات اقتصادی دولت و همچنین روند تعلیم و تربیت در کشور پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۱۷ ۱۲:۲۶

جناب آقای زاکانی . هشت سال دولت و بیشتر مجلس در اختیار شما بود . این چندین سال چه کردید. آقای روحانی و تیمش در طول این چهار سال فقط توانستند بخش هایی از تصمیمات و عملکرد خطاهای فاحش و توهمات مجموعه شما را جمع و جور کند . واقعا با چه رویی صحبت میکنید و بیانیه میدهید ؟؟؟؟ خواهشا تا ترمیم این زخم های عمیق بجای حرف های بی هویت بدون راهکار و سنگ اندازی های مغرضانه تلاش کنید مشکلات کم شود ؟

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۱۷ ۱۲:۴۴

خیلی دلم میخواهد در روز قیامت موقعی که جواب خدا رو میدی منم باشم ببینم چی میگی!!!!! شما مثل مادری و پدری هستید که بچه تا وقتی خوبه بچه شماست وقتی بد است میگین خدا چی به ما داد!!!! محمود زاییده خیال شما و دوستانتان است و چون دستش رو شد حالا کتمانش می کنید!!!! زاییدین بزرگش کردین و مثل .... انداختید به جون ملت!!!!! نکن این کارها رو نکن !!!!! خدا داره اون بالا نگاهت میکنه!!!!