• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96012912901
  • خبرنگار : 71233

یادداشت طلایی به مناسبت روز ارتش

یادداشت طلایی به مناسبت روز ارتش

مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران در یادداشتی به مناسبت روز ارتش نوشت: «امنیت همیشه یکی از مهمترین نیازهای بشر بوده و پاسبانان آن از ارج و قرب بالایی در نزد خداوند و مردم برخوردارند. در نظام مقدس اسلامی کشور ما نیز ارتش به عنوان یکی از مهمترین ارکان حفظ و استمرار امنیت در کنار دیگر نیرو های مسلح، جایگاه والا و ارزنده ای دارد..»

به گزارش ایسنا، در ادامه یاداشت آمده است: « نامگذاری روزی به نام ارتش توسط حضرت امام(ره)، نشان می‌دهد که ارتش نیرویی مکتبی، اسلامی و مردمی است که در کوران حوادث روزگار، از ناسره‌ها پالوده شده و با بصیرت انقلابی و تعهد و پایبندی دینی بر قله‌های افتخار و خویشتن‌باوری ایرانیان ایستاده است. نگاهی به پیشینه تاریخی کشور نشان می‌دهد ایران هر زمانی که نیروهای مسلح و حافظان امنیت آن، ضعیف بود و مورد حمایت و پشتیبانی قرار نمی‌گرفت و یا دست تفرقه دشمن خارجی صفوف استحکام آن را لرزان کرده بود، آسیب های فراوانی دید.

حافظه تاریخی کشور ما پر است از دست‌اندازی‌های قدرت‌های خارجی که از شمال و جنوب، شرق و غرب، سرزمین مان را آماج حملات خود قرار می‌داده‌اند ولی امروز با آینده‌نگری حضرت امام(ره) و تدابیر مقام معظم رهبری، ارتش عزیز کشورمان در کمال خودباوری و عزت‌مندی، مسیری از امنیت، پیشرفت و بالندگی را با همکاری دیگر قوا، پیش پای کشور گشوده است.

قیاس ارتش امروز که باورهای آن را خداپرستی در لوای دین اسلام، میهن‌دوستی در ورای آموزه‌های فرهنگی و مردم‌داری در پس آرمان‌های انقلاب، تشکیل می‌دهد با ارتش شاهنشاهی پهلوی که خود را فقط به شخص شاه پاسخگو می‌دید، امری بیهوده، غیرحرفه ای، تفرقه برانگیز و دشمنانه است. همواره دشمن با سلاح تفرقه و نیرنگ تلاش کرده است تا در پس سیاست‌های استعماری خود قدرت دفاعی کشور و گفتمان همبستگی و اتحاد میان نیروهای مسلح را تضعیف و در دیواره امنیتی کشور رخنه ایجاد کند.

آن‌ها می‌بینند که با اعمال تمام فشارهای غیرانسانی، تحریم‌ها، تهدیدها و جنگ هشت‌ساله‌ای که طی ۳۷ سال گذشته به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده‌اند، نه تنها که دستاوردی نداشته بلکه ایران، بدون وابستگی به قدرت‌های خارجی مسیر رشد و اعتلای اسلامی خود را دنبال و با الگوی اسلامی مردم‌سالاری، بنیان‌های مدنی خود را نیز تقویت کرده است.

امروزه به پاس وجود اقتدار نظامی و انتظامی که نیروهای مسلح کشور و اتحاد و همبستگی مثال‌زدنی که بین ارکان آن اعم از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج چند میلیونی و سربازان گمنام امام زمان(عج) وجود دارد، قدرتمندترین کشور خاورمیانه و امن‌ترین کشور دنیا هستیم. این اتحاد، همبستگی و اعتماد است که بزرگترین قدرت‌های نظامی دنیا حتی حوصله نزدیک شدن به مرزهای کشور و بازی با دم شیر آن را ندارند. لذا برای حفظ این همبستگی و اتحاد و پرهیز از اتهام زنی و تفرقه بدانیم:

۱- در منظر کلام حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری ارتش یک کلمه طیبه و پاک است که در کوران حوادث روزگار صداقت، راستی و وفاداری خود را به نظام، مردم و کشور به اثبات رسانده است.

۲- ارتش نهادی غیر سیاسی و بی‌طرف است و نباید در بازی‌های سیاسی و جناحی از آن سوء استفاده کنیم و با کوبیدن بر سنگ تفرقه بدنبال چانه زنی‌های سیاسی باشیم.

۳- مقایسه عملکرد ارتش با دیگر قوای نظامی و دفاعی کشور، امری کاملا نادرست و قیاسی اشتباه است. فلسفه و مرام‌نامه تشکیل این نیروها هر چند که کارویژه های مشترک یا واحدی دارند با همدیگر متفاوت است.

در پایان با تبریک روز ارتش به تمام عزیزانی که در هر کجای ایران زمین، برای حفظ نظم و امنیت کشور، همیشه آماده، متخصص، ورزیده و بیدار هستند از خداوند منان آرزوی سلامتی و تندرستی‌شان را خواستارم و امیدوارم که دست تفرقه دشمن خارجی و منافق داخلی سست و همبستگی و اتحاد میان نیروهای مسلح کشور  قوی‌تر و محکمتر شود، ان شاء الله.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha