• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96022515958

پوتین: روسیه فعالانه در ابتکار عمل جاده ابریشم مشارکت می‌کند

پوتین: روسیه فعالانه در ابتکار عمل جاده ابریشم مشارکت می‌کند

رئیس‌جمهور روسیه در جریان حضور خود در چین از طرح "یک کمربند-یک جاده" پکن اعلام حمایت و عنوان کرد تا به صورت فعالانه در اجرای این پروژه جهانی مشارکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در میزگردی در حاشیه نشست "کمربند و جاده" برای همکاری‌های بین‌المللی و احیای جاده ابریشم در پکن در این باره توضیح داد: تمامی پروژه‌های پیشنهادی همسان با توسعه جهان مدرن بوده و تمامی این پروژه‌ها به شدت مورد نیاز است. به همین دلیل است که روسیه از این پروژه حمایت کرده و فعالانه در اجرای آن با همکاری شرکای چینی و قطعا تمام کشورهای ذی‌نفع مشارکت می‌کند.

به گفته پوتین ایجاد یک کمربند توسعه اقتصادی و سازمانی که به صورت دوجانبه مبادلات میان آسیا و اروپا را تسهیل بخشد به نظر می‌رسد ابتکار عملی بسیار مهم است که با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی ضروری است و همچنین بیانگر نیاز کلی به هماهنگ کردن روندهای مختلف در حوزه اوراسیا و سایر مناطق جهان است.

پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: بسیار مهم است که تمام ساختارهای ترکیبی که هم در اوراسیا وجود دارد و هم جدیدا شکل گرفته است براساس قوانین جهانی که به رسمیت شناخته شده‌اند، اجرا شوند و علاوه بر این به طور قطع با توجه به ویژگی‌های خاص مدل‌های توسعه ملی هر یک از کشورهای عضو به صورت آزادانه و شفاف عملی شود.

رئیس جمهور روسیه به منظور شرکت در نشست بین‌المللی یک کمربند یک جاده که درباره برنامه چین جهت توسعه ساختارهای اوراسیا، تقویت روابط بین کشورهای منطقه و احیای جاده ابریشم است، وارد پکن شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha