• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96030200962
  • خبرنگار : 71368

گلایه چمران از روند برگزاری انتخابات شورای شهر تهران

گلایه چمران از روند برگزاری انتخابات شورای شهر تهران

رییس شورای شهر تهران از روند برگزاری انتخابات گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون برگزاری و شمارش آراء انتخابات شورای شهر تهران و دیدار اخیر جمعی از اعضا با دکتر لاریجانی رییس مجلس با بیان اینکه اصلا بحث گلایه و پیگیری ما درخصوص بودن یا نبودنمان در شورا نیست چراکه شورا از حضور ما اشباع شده و حتی در و دیوار شورا نیز ما را زیاد دیده‌اند، گفت: آنچه که مورد تاکید ما است رعایت مر قانون است.

وی با بیان اینکه ممکن است در پی اعتراضات ما و شمارش مجدد آرا حتی آرای ما نیز پایین‌تر بیاید اما باید مر قانون اجرا شود، گفت: نباید اعتماد مردم به انتخابات سلب شود و نباید کاری کنیم که باور مردم آسیب ببیند. حتی ما نمی‌خواهیم به شورا بیاییم و از ما در این خصوص امضاء بگیرید. اما جای سوال است که چرا به جای آنکه در فرمانداری صندوق‌ها باز شود، صندوق‌ها مستقیما به وزارت کشور برده شده است و از یک سیستم ناشناخته که برای اولین بار اجرا می‌شود آراء تجمیع شود و نه مجلس و نه فرمانداری در این زمینه دخیل نبودند و فقط با یک مانیتور که جلوی رویشان بود این نظارت را انجام می‌دادند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره قبل مجلس وظیفه نظارت و تطبیق آرا را که از فرمانداری دریافت می‌کرد، انجام می‌داد اما حالا این عمل در وزارت کشور انجام شده و تنها لیست‌شان را به فرمانداری دادند، اظهار کرد: این مساله خلاف ماده 65 تا 69 قانون انتخابات شوراهاست، چراکه در انتخابات شوراها فرمانداری نقش دارند و نه وزارت کشور .

چمران با بیان اینکه حالا سرصندوق‌ها که شده، ما به آن مسائل زیاد وارد نمی‌شویم، بلکه معتقدیم نظارت باید از طریق فرمانداری انجام می‌شد و قانون اجرا می‌شد و درخواست بازنگری آراء را داده ایم و امیدواریم این شائبات رفع شود تا به اعتماد عمومی مردم خدشه‌ای وارد نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۵

برادر من بهتره اجازه بدي ديگران هم خدمت کنند مردم خواستند افراد ديگري را انتخاب کنند .