• شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96030603300
  • منبع : دادگستری استان‌ها

رییس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

رسیدگی به جرایم انتخاباتی مهم‌ترین اولویت دستگاه قضا در مقطع فعلی است

رسیدگی به جرایم انتخاباتی مهم‌ترین اولویت دستگاه قضا در مقطع فعلی است

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان رسیدگی به جرایم انتخاباتی را مهم‌ترین اولویت دستگاه قضا در مقطع فعلی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با تحسین حضور گسترده و مشارکت عمومی مردم استان در انتخابات اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد مطلوب تمامی نهادها و اعضای مرتبط در حوزه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی منجر به برگزاری انتخاباتی پرشور توام با مشارکت حداکثری شد.

رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم تخلفات انتخاباتی استان ادامه داد: بدون شک به حداقل رساندن آسیب‌های برگزاری انتخابات هم در حوزه اجرا و هم در حوزه پیشگیری و نظارت یک ضرورت است که باید به‌دور از وابستگی‌ها و گرایش‌های حزبی و جناحی در دستور کار تمامی اعضا قرار گیرد.

وی افزود: مهمترین نقطه قوت انتخابات حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت بود که مردم سالاری را به معنای واقعی کلمه به عموم جهانیان ترسیم وارائه کرد.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم در حوزه مشارکت و هم در حوزه امنیت انتخابات 29 اردیبهشت به بهترین نحو ممکن برگزار شد و تنها در حوزه سلامت انتخابات پاره‌ای از جرایم و تخلفات انتخاباتی به چشم خورد.

وی گفت: مکانیسم‌های موجود اجرایی و نظارتی امکان ورود تخلفات و جرایم سازمان یافته در حوزه انتخابات را به حداقل می‌رساند لیکن تخلفات فردی و جزئی از سوی نهادهای متولی خصوصا توسط مجریان انتخابات به کرات از سوی مردم به دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی گزارش گردید که همین میزان از تخلفات نیز تاسف برانگیز است.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی قاطعانه رسیدگی به موارد تخلف را مد نظر خود قرار خواهد داد و گزارشات واصله را پس از بررسی و راستی آزمایی در حوزه رسیدگی طرح موضوع خواهد کرد. همچنین هر فرد در هر جایگاهی اگر تخلف انتخاباتی از وی سر زده و پس از احراز جرم  مجرم بودن وی محرز گردید، دستگاه قضایی برابر قانون و به دور از هرگونه مصلحت‌اندیشی به مجازات خاطیان پرداخته و در صورت احراز جرم به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

در پایان از اعضای این ستاد توسط رییس‌ کل دادگستری استان و رییس ستاد پیشگیری ازجرایم و تخلفات انتخاباتی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha