• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96030905503
  • خبرنگار : 71415

اولتیماتوم دولت فیلیپین به شبه‌نظامیان داعش برای تسلیم شدن

اولتیماتوم دولت فیلیپین به شبه‌نظامیان داعش برای تسلیم شدن

ارتش فیلیپین امروز (سه‌شنبه) همزمان با هشتمین روز بحران درگیری نیروهایش با شبه‌نظامیان مرتبط با داعش در جنوب این کشور از این شبه‌نظامیان که شهری به نام ماراوی را اشغال کرده‌اند خواست خود را تسلیم کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت فیلیپین اعلام کرده که در آستانه بازپس‌گیری شهر ماراوی از گروه شبه‌نظامی مائوته وابسته به داعش قرار دارد.

این گروه چند روز پیش توانست بخش‌های زیادی از شهر ماراوی را به اشغال خود درآورد.

ژنرال رستیتو پادیلا، سخنگوی ارتش فیلیپین به خبرنگاران گفت: ما از تروریست‌های باقی مانده در شهر ماراوی می‌خواهیم تا فرصت هست خودشان را تسلیم کنند.

این در حالی است که با تداوم عملیات ارتش علیه شبه‌نظامیان در جنوب فیلیپین شاهدان عینی اعلام کردند که چندین هلی‌کوپتر شهر ماراوی را احاطه کرده‌اند و دود ناشی از درگیری‌ها آسمان شهر را فرا گرفته است و درعین حال سربازان ارتش فیلیپین توانستند مواضع متعدد شورشیان را در میان انفجارها و تبادل آتش پاکسازی کنند و خانه به خانه و خیابان‌ به خیابان در تعقیب آنها هستند.

براساس اعلام ارتش فیلیپین تاکنون در درگیری‌های شهر ماراوی بیش از 100 نفر که اکثرا شبه‌نظامیان بوده‌اند کشته شدند و اکثر ساکنان شهر فرار کرده‌اند.

در عین حال یک کشیش ارشد ربوده شده از سوی شبه‌نظامیان در شهر ماراوی طی پیامی از رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین خواست که به خاطر وی و چندین غیرنظامی دیگر که توسط این شبه‌نظامیان گروگان گرفته شدند عملیات نظامی را متوقف کنند.

این شبه‌نظامیان مرتبط با داعش ویدئویی از حرف‌های این کشیش به نام پدر ترسیتو چیتو سوگاناب منتشر کردند که در آن می‌گوید، ما از شما می‌خواهیم کاری را که دشمنانتان می‌خواهند انجام دهید چون ما می‌خواهیم زنده بمانیم و از رئیس‌جمهور دوترته می‌خواهیم به فکر ما باشد.

براساس اعلام ضیا آلونتو آدیونگ، سخنگوی دولت فیلیپین مقام‌های ارتش توانستند 85 درصد شهر ماراوی را پاکسازی کنند اما بازپس‌گیری مناطق باقی مانده بزرگترین چالش برای آنهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha