• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96042212635
  • منبع : نمایندگی لرستان

معاون وزیر کشور اعلام کرد

تعریف ساختار سازمانی جدید برای شهرداریها به منظور جلوگیری از انبساط نیرو

تعریف ساختار سازمانی جدید برای شهرداریها به منظور جلوگیری از انبساط نیرو

معاون وزیر کشور گفت: تلاش شده در تطبیق با نیازهای فعلی شهرداری‌ها یک ساختار سازمانی جدید برای همه شهرداری‌ها تدارک دیده شود؛ این ساختار کلان اعلام و تلاش شده بخشی از نیروهای لایق و شایسته فعلی شهرداری‌ها با تبدیل وضعیت در این ساختار قرار گیرند و تکلیف نیروهای موجود در بهترین حالت ممکن مشخص می‌شود تا با برگزاری آزمون‌هایی مانع از انبساط نیرو در شهرداری‌ها شود.

به گزارش ایسنا ، هوشنگ خندان‌دل در همایش توجیهی منتخبین دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان، اظهار کرد: کمبود منابع مالی حتما مشکلات به‌وجود می‌آورد اما بدتر از آن زمانی است که تصمیمات بدی اتخاذ شود و نظارت‌ها ضعیف باشد و از منابع به بهترین شکل استفاده نشود.

وی خطاب به منتخبان شورای پنجم لرستان افزود: هماهنگی‌ها با درست برنامه تنظیم کردن محقق می‌شود و در فرصت باقی‌مانده تا آغاز دور جدید شورا با همفکری و تجربه گرفتن از اقدامات قبلی و مطالبه تلاش شود برنامه‌ای درست برای چهار سال آینده تنظیم کنند و زمینه‌های عملیاتی شدن آن را فراهم سازند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: امور شهر در مقیاس کلان همچون امور خانواده در مقیاس خرد است، در شهر با مشکلات تکدی‌گری، اعتیاد و مشکلات اخلاقی روبه‌رو هستیم که زندگی همه شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خندان‌دل اضافه کرد: باید با استفاده از منابع بهینه‌ای که در اختیارداریم نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنیم و اگر نمی‌توانیم به‌طور کامل حل کنیم به سمت کاهش دادن آن‌ها حرکت کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته در کشور حدود 55 هزار میلیارد تومان پول توسط شهرداری‌ها خرج شده که در استان لرستان این مبلغ حدود 360 تا 370 میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: پرجمعیت‌ترین شهرهای استان لرستان به ترتیب خرم‌آباد و بروجرد است که این دو شهر درمجموع حدود 600 هزار نفر جمعیت شهری دارند و بیشترین بخش از هزینه‌های شهرداری‌ها را خرج می‌کنند.

خندان‌دل افزود: به ازای هر یک نفر حدودا سالانه شهرداری‌ها 400 هزار تومان خرج می‌کنند و در دیگر شهرداری‌ها حدود 250 هزار تومان است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی در کشور  موضوعاتی از قبیل توصیه اعضای شوراهای شهر به شهرداری‌ها است که این‌گونه اقدامات مصداق‌هایی از مداخله در امور اجرایی تلقی می‌شود و قانون‌گذار اجازه این کار را به اعضای شوراها نداده و موضوع مهم نظارت را بر عهده اعضای شورا گذاشته است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: بی‌توجهی به این نکات بزرگ‌ترین خسارتی که برای ما به وجود خواهد آورد، بی‌اعتمادی مردم است.

خندان‌دل اضافه کرد: اقدامی از سه سال پیش در این رابطه شروع و تلاش شده در تطبیق با نیازهای فعلی شهرداری‌ها یک ساختار سازمانی جدید برای همه شهرداری‌ها تدارک دیده شود و  این ساختار کلان اعلام و تلاش شده بخشی از نیروهای لایق و شایسته فعلی شهرداری‌ها با تبدیل وضعیت در این ساختار قرار گیرند و تکلیف نیروهای موجود در بهترین حالت ممکن مشخص می‌شود تا با برگزاری آزمون‌هایی مانع از انبساط نیرو در شهرداری‌ها شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha