• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96052213419
  • خبرنگار : 71469

دیدگاه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی درباره "شریعتمداری"

دیدگاه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی درباره "شریعتمداری"

نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است که باید توجه به صنایع اشتغالزا در دولت دوازدهم افزایش یابد تا بدین طریق در راستای حل مشکل بیکاری گام برداریم.

نیما بصیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به معرفی محمد شریعتمداری به عنوان گزینه وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم، اظهار کرد: مسئله‌ای که وجود دارد، کارنامه و فعالیت شریعتمداری در بخش تجارت و بازرگانی است و به نظر می‌رسد بتوانیم به این مسئله اتکا کرده و در راستای رشد و پیشرفت در این حوزه گام برداریم. علاوه بر این با توجه به آشنایی وی به بخش صنعت و با استفاده از کارشناسان برجسته صنعتی می‌توان بازوی صنعتی کشور را نیز فعال کرد.

وی ادامه داد: شریعتمداری پیش از این هم به عنوان نماینده تام‌الاختیار دولت، قائم مقام وزیر بازرگانی، وزیر بازرگانی و معاون اجرایی رئیس‌جمهوری فعالیت داشته و این سمت‌ها نشان می‌دهد که وی تاییدیه حکومتی، دولتی و نظر مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به همراه دارد.

نایب‌رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به اینکه در دوران وزارت نعمت‌زاده تمایل و توجه به صنعت خودرو و صنایع پتروشیمی بیشتر بود، تصریح کرد: مشکل اصلی کشور در حوزه اشتغال‌زایی است و باید به صنایع اشتغالزا توجه بیشتری شود تا در جهت حل مشکل بیکاری گام برداریم.

بصیری با بیان اینکه وزارت صنعت در جهت پیشبرد اهداف خود نیازمند همکاری و همراهی وزارتخانه‌های اقتصاد و کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: این دو وزارتخانه نزدیکترین وزارتخانه به صنعت، معدن و تجارت هستند و قطعا بدون نگاه فرابخشی نمی‌توان کار را پیش برد چرا که همان طور که همگان می‌دانند کشور در وضعیت اقتصادی خوبی قرار ندارد و تنها مدیریتی جامع‌نگر است که می‌تواند ما را از وضعیت حاضر خارج کند.

وی همچنین درباره منتفی شدن بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: ما نظر مخالف خود را از طریق کمیسیون صنایع اتاق ایران اعلام کرده و گفته بودیم که این اتفاق چیزی جز چاق‌تر کردن دولت به همراه ندارد. به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس نیز این مسئله را پذیرفته‌اند و تفکیک از دستور خارج شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha