• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 96061408551
  • منبع : وزارت تعاون،کار، و رفاه اجتماعی

جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود

جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی  برگزار می‌شود

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری اولین جشنواره رسانه و رفاه در مهر ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر احمد میدری در این باره گفت: خبرنگاران یکی از بازیگران اصلی و غیر قابل انکار در مراحل مختلف سیاستگذاری به ویژه سیاستگذاری رفاهی به شمار می‌روند. برجسته‌ کردن مسائل اجتماعی از طریق پرداختن به موضوعات و اولویت‌های جامعه که بعضا می‌تواند از سوی سیاستگذاران نادیده گرفته شود و مطالبه‌گری رسیدگی به مسائل‌اجتماعی برای باقی ماندن مسائل در دستور کار سیاستگذار تنها بخشی از آن چیزی است که می‌توان فعالیت خبرنگاران را  در پیوند با سیاستگذاری تعریف کرد."

وی افزود : هدف اصلی در برگزاری این جشنواره ایجاد ارتباطی سازنده و موثر میان خبرنگاران و دستگاه سیاستگذاری رفاهی است. از آنجا که دولت دوازدهم مبارزه با فقر را در راس اولویتی‌های دستگاه‌های اجرایی قرارداده و معاونت رفاه به عنوان یکی از بازیگران اصلی در حوزه مبارزه با فقر مصصم است از اصحاب رسانه در برجسته ساختن سازوکارهای موثر در ایجاد فقر و نیز نقد رویه‌ها و سازوکارهای اجرایی که منجر به ایجاد فقر، افزایش آن و یا حتی مانع رفع آن تقدیر نموده و ضمن برقراری تعامل موثرتر میان خبرنگاران و دستگاه سیاستگذاری، آثار آنان را در زمینه محورهای جشنواره گردآوری و مستند نماید. مستندسازی آثار خبرنگاران در حوزه‌های مختلف می‌تواند چشم‌انداز گسترده‌تری در پیش چشم ما از مسائل، اولویت‌ها و حساسیت‌های اجتماعی به ویژه در زمینه سیاستگذاری کاهش فقر بگشاید.

وی ادامه داد: این جشنواره در هشت محور نقد سیاست‌های غلط اجرایی درحوزه فقرزدایی، تاثیر بیکاری در افزایش فقر و بزهکاری، نقش فقر در افزایش اعتیاد و تاثیر آن بر خانواده، افزایش آمار طلاق، افزایش حاشیه‌نشینی، تغییرات اقلیمی و مهاجرت از روستاها به شهرها، زندگی زنان بی سرپرست و بد سرپرست، افزایش آمار کودکان کار و تاثیر آن در افزایش آمار معلولیت برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی  در روز 25 مهر ماه مصادف با روز جهانی مبارزه با فقر برگزار می‌شود.

میدری با اشاره به مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 10 مهر ماه، درباره داوری آثار در جشنواره نیز به ارایه و اجرای الگوی جدیدی از داوری اشاره کرد که طی آن داوری با حضور خود خبرنگاران، دانشجویان و اساتید دانشگاه در حوزه ارتباطات و علوم اجتماعی و نیز خبرگان حوزه رسانه انجام می‌شود در واقع هدف از این رویکرد نوین در داوری جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی ایجاد بستری برای ممکن شدن گفتگو میان دانشگاهیان و خبرنگاران است، گفتگویی که بی تردید در غنی‌تر شدن تولیدات دانشگاهی ما و نیز آثار خبرنگاران موثر خواهد بود.
معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در خاتمه اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌تواند آثار منتشر شده خود در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی را از طریق دو سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین 24 به دبیرخانه ارسال نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha