• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96061508806
  • خبرنگار : 30054

معرفی مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا

معرفی مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا

جنوب شرق آسیا منطقه‌ای منحصربه‌فرد از جهان است که به خاطر جاذبه‌های بی‌نظیر و تمام نشدنی‌اش مورد توجه گردشگران قرار دارد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، در ادامه چند مقصد مهم گردشگری جنوب شرق آسیا را با هم مرور می‌کنیم:

مالزی

کشور مالزی با اکثریت مردم مسلمان در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. پایتخت این کشور، شهر کوالالامپور است که البته وزارتخانه‌های دولتی و ساختمان پارلمان مالزی در شهر جدید پوترایاجا واقع در ۴۵ کیلومتری شهر کوالالامپور قرار دارد. زبان اصلی مردم مالزی زبان مالایی بوده و دمای هوا در این کشور بین ۲۷ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد قرار دارد که اغلب اوقات هوای مرطوب و شرجی دارد.

این کشور با وسعت ۳۳۰.۸۰۳ کیلومتر مربع، دارای ۱۳ استان یا ایالت است که هر ایالت دارای یک پرچم با رنگ خاص خود بوده که از پرچم اصلی مالزی الهام گرفته است. شعار این کشور نیرومندی در یکپارچگی است و این شعار ملی را به صورت عدد یک با انگشت اشاره خود نشان می‌دهند.

در شهر تازه تاسیس پوترایاجا یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که روی آن پل‎های معروفی که در اقصی‌ نقاط دنیا وجود دارند در ابعاد کوچک‌تر کپی‌برداری شده است؛ این پل‌ها به ترتیب شامل پل خواجو اصفهان، آمستردام هلند، پل گلدن‌گیت کالیفرنیا، پل سیدنی استرالیا و الکساندر سوم فرانسه (پل عشاق) هستند.

در سمت دیگر رودخانه ساختمان مرکزی پارلمان مالزی قرار دارد که با معماری بسیار زیبا در کنار مسجد صورتی که یکی از زیباترین مساجد جهان است جلب توجه می‌کند.

کوالالامپور شهر بسیار زیبا و بزرگی است که جاذبه‌های گردشگری فراوان دارد. برج‌های دوقلو که به KLCC یا Twin tower معروف هستند نماد بازر این شهر محسوب می‌شود که این برج‌ها متعلق به شرکت نفتی پتروناس مالزی است.

برج مخابراتی این شهر هم که در نزدیکی klcc قرار دارد یکی دیگر از نمادهای شهر کوالا است. راه‌های حمل و نقل شهری در کوالا شامل مترو، منوریل، اتوبوس و تاکسی هستند؛ این شهر دارای حجم ترافیکی بالا در ساعات اولیه صبح و پس از تعطیلی ادارات حدود ساعت ۴ بعد از ظهر است که استفاده از منوریل به گردشگران کمک می‌کند که سریع‌تر به مقصد برسند.

مردم مالزی مردم بسیار آرام و مهربانی هستند و اغلب اوقات لبخند بر لب دارند و با احترام کامل با گردشگران برخورد می‌کنند و در تمامی شهرها و هر ساعت از شبانه‌روز در خیابان باشید امنیت گردشگران در همه نقاط شهر تامین است و جای هیچ نگرانی نیست.

واحد پول این کشور رینگیت بوده و هر رینگیت بین ۹۰۰ تا ۹۱۰ تومان است. شما در بازارها و مراکز خرید می‌توانید خرید با کیفیت با قیمت مناسبی را داشته باشید.

مراکز خرید pavilion و sunway  از معروف‌ترین مراکز خرید در شهر کوالا بوده در ضمن تفریحات و رستوران در مالزی  دارای قیمت مناسبی است. پارک آبی sunwaylogoon که دقیقا روبه‌روی  مرکز خرید sunway قرار دارد، از مراکز تفریحی بسیار جذاب این شهر است که گردشگران به همراه خانواده خود می‌توانند از این پارک آبی لذت ببرند.

غذای کشور مالزی شامل سه سبک آشپزی مالایی، چینی و هندی است که برگرفته از سه ملیتی که در مالزی زندگی می‌کنند و یک مالزی واحد را تشکیل می‌دهند. غذاهای بسیار خوشمزه و متنوع با قیمت ارزان  در خیابان  پوکیت بینتانگ و همچنین خیابان جالان آلور که در آن غذاهای چینی  و دریایی را دارد که قابل استفاده تمامی گردشگران است.

کشور مالزی دارای دو جزیره بسیار زیبا و جذاب به نام‌های صباح و سارادکردانگ که در شرق این کشور قرار دارند که مسافران خیلی با این دو جزیره آشنایی کافی ندارند. این جزایر بسیار زیبا و دیدنی با طبیعت و ساحل ناب  و با آبی زلال است. در جزیره صباح می‌توانید تجربه غواصی زبر آب با کلاهک اکسیژنی  بدون استفاده از لباس غواصی را داشته باشید که ماهی‌های فوق‌العاده زیبا و رنگی و مرجان‌های بسیار جذابی را که می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید. با سفر به کشور مالزی قطعا دلتنگ این کشور  و مردمان آن می‌شوید.

تایلند

تایلند کشوری زیبا و پر از جاذبه‌های گردشگری در جنوب شرقی آسیا بوده و پایتخت این کشور سرسبز و زیبا شهرد تجاری بانکوک است. این شهر همانند تمامی شهرهای تجاری و صنعتی جهان پرجمعیت و پر ترافیک است اما خوشبختانه  از نظر حمل و نقل در این شهر به مشکل برنمی‌خورید چرا که برای فرار از ترافیک روی زمین می‌توان از مترو و مونوریل استفاده کرد. از دیگر وسایل حمل و نقل در سراسر تایلند موتورهای سه‌چرخه‌ای هستند که خود یک جاذبه گردشگری هستند که با سلیقه زیادی رنگ‌آمیزی و تزئین شده‌اند و به آنها  توک‌توک می‌گویند.

آب و هوای کشور تایلند همانند دیگر کشورهای استوایی گرم و مرطوب بوده و در تمام فصول سال  بین ۲۵ تا ۳۸ سانتی‌گراد است و میزان بارندگی، تعیین کننده فصل خوب برای سفر است. نیمه دوم سال بهترین فصل سفر به این کشور زیباست. این کشور به عنوان کشوری ارزان در کل دنیا شناخته شده است. واحد پول این کشور بات بوده که ارزش آن معادل تقریبا هر بات مساوی با۱۰۰ تا ۱۲۰ تومان است. در این کشور زیبا شما هرگز مشکل خورد و خوراک ندارید چرا که از لوکس‌ترین رستوران‌های دریایی گرفته تا ارزان‌ترین گاری‌های گوشه کوچه و خیابان و حتی رستوران‌های زنجیره‌ای  در تمام خیابان‌های این کشور دیده می‌شود. مردم تایلند بسیار با احترام با یکدیگر و توریست‌ها رفتار می‌کنند.

 نکته‌ای برای گردشگران وجود دارد که  اگر از مغازه‌های غیر از برند بخواهید خرید کنید باید چانه بزنید مخصوصا خرید صنایع‌دستی  و چوبی. صد البته  این صنایع دستی  بی‌نظیر و با رنگ‌هایی زیبا و زنده درست شده‌اند ولی فروشنده‌ها کمی با قیمت بالاتر این کالاها را به فروش می‌گذارند که اگر شما حرف از تخفیف بزنید با روی گشاده و لبخند تخفیف خوبی به شما می‌دهند.

 این کشور از نظر امنیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و علاوه بر پلیس تایلند در مکان‌های مختلفی از این کشور توریست پلیس مستقر است که در واقع مبداهایی از تمام دنیا که بیشترین تعداد گردشگر را دارند، پلیس‌هایی از مبدا وجود دارد.

در جنوب تایلند جزایری زیبا و بکر مانند پوکت، سامویی، کرابی و فی فی واقع‌اند که از همه آنها معروف‌تر پوکت هست که شب‌های بسیار زنده و پویایی دارد. از جاذبه‌های این مقصد زیبا می‌توان به ورزش‌های آبی، حمام آفتاب گرفتن، رفتن به دل طبیعت، باغ‌وحش‌های کم‌نظیر، کم‌نظیرترین بازارها به‌خصوص بازار شناور روی آب در بانکوک اشاره کرد.

اندونزی

بالی به جزیره خدایان بهشت افسانه‌ای معروف است.

کشور اندونزی دارای ۱۷۵۰۰جزیره بوده که بالی یکی از آن جزایر است.

بالی در بین جزیره‌ای است که در بین همسایگان خود به زیبایی می‌درخشد و طبیعت آن قابل قیاس نیست.

تنوع گونه‌های گیاهی و مرجانی بسیار زیبا نظر هر توریستی را به خود جلب می‌کند.

کشور اندونزی و نیز جزیره بالی دارای معابد باستانی و کاخ‌های فراوانی هستند.

چیزی که کشور اندونزی را از همسایگان خود خاص‌تر کرده است، آتش‌فشان‌های فعال و جنگل‌های وحشی آن است.

توسعه سریع اقتصادی بالی، توریست‌های زیادی را جذب خود کرده است.

در بالی بهترین امکانات اقامتی، رستوران‌ها و چشمه‌های آب معدنی با قیمت‌های مناسب در اختیار توریست‌ها قرار دارد.

مردم بالی بسیار خوش خلق و خو هستند؛ مردمی با محبت که بومی‌های منطقه خلق و خویشان را بلکه از طبیعت منطقه به ارث برده‌اند.

در این کشور جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود از جمله جشنواره بادبادک‌ها و جشن بوفالوها.

کشور اندونزی دارای آب و هوای گرمسیری است اما با رطوبت دارای باران‌های فصلی آب و هوا را مطبوع‌تر می‌کند. در کل اندونزی کشوری چهارفصل است.

بهترین ماه سفر به این کشور فروردین، اردیبهشت، خرداد و شهریور است.

تاکسی‌های آبی مناسب‌ترین انتخاب برای رفت و آمد در این جزیره است البته مسافت‌های کوتاه را با دوچرخه هم می‌شود تردد کرد. همچنین در استفاده از تاکسی باید مراقب بود چون بعضی از راننده تاکسی‌ها صادق نیستند.

شهر سمینیاک، شهر کوچک ساحلی بوده که دارای بهترین هتل‌ها و مراکز خرید بزرگ و بوتیک‌های چند طبقه است.

مردم اندونزی مسلمانند و واحد پول این کشور روپیه اندونزی است.

صادرات این کشور از طریق محصولاتی همچون نفت، گاز، پارچه، پلاستیک و روغن صورت می‌گیرد و نوع حکومت این کشور جمهوری است.

اندونزی چهارمین کشور پر جمعیت دنیا با بیشترین جمعیت مسلمان است.

ذائقه غذایی اندونزیایی در مناطق مختلف متفاوت بوده اما تاثیرگرفته از نوع چینی، اروپایی و هندی است؛ برنج خوراک اصلی بوده به همراه گوشت و سبزی. ادویه‌جات بسیار متنوع  و نیز ماهی جزو غذاهای اصلی این کشور است.

میوه‌هایی همچون آناناس، انبه و مرکبات دیگر مثل انجیر و سویا از میوه‌های مرسوم در این کشور است.

جاذبه‌های گردشگری در اندونزی شامل معابد، هنرستان موسیقی و رقص سنتی، پارک جنگلی میمون‌ها، موزه‌ها، معبد لوط که از یک سنگ خاموش تشکیل شده است،  کلبه بهشت پنهان که می‌توان کوه بزرگ آتشفشانی بالی را دید و نیز اقیانوس آبی، ساحل مرجانی و آبشارهای بسیار زیبا و پارک فیل‌ها هستند.

در اندونزی از واژه‌های فارسی بسیار استفاده می‌شود و زبان مردم مالایی است.

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha