• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 96081408581
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

سرپرست سازمان اورژانس کشور اعلام کرد

آماده‌باش ۲۳۰۰ پایگاه و ۳۳ بالگرد اورژانس جهت پوشش مراسم اربعین حسینی

آماده‌باش ۲۳۰۰ پایگاه و ۳۳ بالگرد اورژانس جهت پوشش مراسم اربعین حسینی

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: با اقداماتی نظیر راه‌اندازی و آماده‌باش ۲۳۰۰ پایگاه و ۳۳ بالگرد اورژانس و فعالیت‌های بهداشت محیط و مدیریت بیماری‌های واگیر، امر تسهیل‌گری در اجرای مراسم راهپیمایی اربعین عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند درخصوص محورهای اصلی اقدامات سازمان اورژانس کشور در مراسم اربعین حسینی گفت: اقدامات اورژانس کشور در هفت محور اصلی طراحی شده که اولین محور ترویج فرهنگ اربعین است که یک وجه اشتراک بین کارکنان اورژانس، پزشکان و متخصصان و مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: محور دوم نظم و امنیت است که نمود آن در انجام مانور و تشکیل تیم‌های واکنش سریع و CBRN مشخص است و در بحث فنآوری اطلاعات نیز ستاد هدایت درمان برای هماهنگی بین تیم‌ها راه‌اندازی شده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در محور سوم رعایت سنت‌ها و ارزش‌های ملت عراق در دستور کار است که با تشکیل جلسات با طرف عراقی، توافقات خوبی صورت گرفت و تفاهم نامه‌ای در ۱۵ بند به امضا رسید.

کولیوند خاطرنشان کرد: محور بعدی مردم محوری است، به این صورت که مردم خودشان باید برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و راهپیمایی اربعین حسینی کمک کنند و البته همکاران ما در بخش اورژانس و بهداشت و درمان، داوطلبانه برای خدمت به زائرین اربعین حسینی حضور پیدا کردند و در این راستا از بسیج و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کردیم.

وی ادامه داد: محور دیگر، تسهیل‌گری است که با اقداماتی نظیر راه‌اندازی و آماده‌باش ۲۳۰۰ پایگاه اورژانس و ۳۳ بالگرد اورژانس، آماده‌باش بیمارستان‌ها و مباحث بهداشتی و مدیریت بیماری‌های واگیر و غیره عملیاتی می‌شود.

بنابر اعلام وب‌دا، وی خاطرنشان کرد: مدیریت انتظار، محور بعدی اقدامات ما است که در کل کشور چهار ستاد و در کشور عراق نیز قرارگاه‌هایی را تشکیل دادیم و اتاق‌های فرماندهی و عملیاتی را کاملا فعال کردیم؛ در این راستا صدا و سیما کمک‌های زیادی کرد تا متوجه شویم چه انتظاراتی از ما می‌رود و چه باید کرد.

کولیوند افزود: محور هماهنگی از جمله اقدامات ماست که به خوبی عملیاتی شده است و تاکنون بین نهادها و واحدها هماهنگی خوبی برقرار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha