• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96090200995
  • خبرنگار : 71282

محجوب:

واژه نشان برای بیشتر مسوولان شناخته شده نیست

واژه نشان برای بیشتر مسوولان شناخته شده نیست

دبیرکل خانه کارگر گفت: برای آنکه کالای تولید کارگر ایرانی در کشور خریداری شود باید روی آن برچسب بیگانه زده شود.

علیرضا محجوب - رییس کنگره سراسری نشان شایسته ملی - اظهار کرد: با وجود آنکه برنامه ریزی و طراحی این کنگره در اداره کل مالکیت‌های صنعتی آغاز شد و امسال دومین سال برگزاری آن است هنوز عبارت نشان نزد بسیاری از مسوولان شناخته شده نیست.

وی ادامه داد: وقتی که عنوان را اعلام می‌کنیم به چشم غریبه با آن برخورد می‌کنند و باید توضیح بدهیم که مراد از نشان همان برند است.

رییس کنگره سراسری نشان شایسته ملی اظهار کرد: کسانی که عبارت نشان را انتخاب کرده‌اند تحسین می‌کنیم و معتقدیم این واژه زیباترین کلام و ترجمه‌ای است که باید به خوبی شناسانده شود و از فرهنگستان زبان فارسی می‌خواهیم که این واژه را به خوبی بشناسانند.

وی در ادامه با بیان این که در صنعت پوشاک با مشکل نشان مواجهیم و محتاج نشانه‌های بیگانه هستیم، افزود: متاسفانه باید روی کالاهایمان برچسب بیگانه بزنیم تا کالایی که کارگر ایرانی دوخته یا تولید کرده و برای آن هزینه شده در داخل کشور خریداری شود.

دبیرکل خانه کارگر برگزاری دومین کنگره سراسری نشان شایسته ملی را حرکتی ارزشمند در جهت بازشناسایی هویت ملی در این عرصه عنوان کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در قانون برنامه پنجم به جای عبارت نشان از واژه برند استفاده کردیم، گفت: متاسفانه این ایراد به ما هم بر می‌گردد که نتوانسته‌ایم از چنین واژه‌ای در قانون‌گذاری و فرآیند تدوین قانون برنامه استفاده کنیم.

وی در عین حال با اظهار گله‌مندی از عدم حضور وزیران دعوت شده به این کنگره، اظهار کرد: علی‌رغم دعوتی که از سه وزیر داشتیم هیچ کدام حضور نیافتند البته دو وزیر اعلام کردند که عازم کرمانشاه هستند و دیگری هم قرار بود به اصفهان برود، لذا به دلیل آنکه بسیاری از مسوولان ذیربط می‌توانند سبب جدی گرفتن موضوع نشان شوند از آنها می‌خواهیم جدیت بیشتری دراین خصوص به خرج بدهند.

محجوب در پایان با بیان این که هدف این کنگره تنها صحبت‌ کردن راجع به نشان و اهمیت آن نیست، گفت: ما می‌خواهیم نشان‌های شایسته را هم معرفی کنیم و راه موفقیت آنها را بیاموزیم. هدف کنگره این است که روی نشان ملی متمرکز شویم و تولید ملی، کار ملی، نشان ملی و خدمت ملی را تبلیغ کنیم.

به گزارش ایسنا، در دومین طرح و کنگره سراسری نشان شایسته ملی که با حضور معاون اشتغال وزیر کار، معاون وزیر ارتباطات، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون اتاق بازگانی ایران، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و تعدادی از نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد از صنعتگران و واحدهای صنعتی برگزیده و نمونه ۳۱ استان کشور با اهدای نشان شایستگی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha