• شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96090401472
  • خبرنگار : 30054

جدیدترین ورک‌استیشن‌های سری Z کمپانی اچ‌پی در انتظار ورود به بازار

جدیدترین ورک‌استیشن‌های سری Z کمپانی اچ‌پی در انتظار ورود به بازار

از هر سیستمی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، ورک‌استیشن سرور Z۸ شرکت اچ‌پی احتمالا از آن قوی‌تر است. این ورک‌استیشن که در رقابت با پرچمدار ورک‌استیشن‌های شرکت اچ‌پی یعنی Z۸۴۰ پیروز است، از تعداد هسته‌ها، کارت گرافیک، پهنای باند PCIe و حجم حافظه بیشتری استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام آساپردازش، دارابودن ۲۴ درگاه رم و ۳ ترابایت حافظه، دو پردازنده زئون با ۵۶ هسته، دو درگاه حافظه SSD از نوع M.۲ و دو کارت گرافیک، همه‌وهمه مناسب برای شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی و ویرایش ویدئوهای  ۸K می‌باشد.

دارا بودن ۱۰ پورت USB ۳.۱ از نوع C و پشتیبانی از دو پورت Gig-E و هفت پورت PCIe و پورت تاندربولت ۳، همگی تغذیه شده با یک پاور ۱۷۰۰ واتی، گواه بر قدرت خارق‌العاده این ورک‌استیشن جدید می‌باشند. ایستگاه‌های کاری اچ‌پی همانند سرور اچ‌پی از کیفیت ساخت بسیار بالایی بهره می‌برند.

ورک‌استیشن Z۶ با کانفیگ پایین‌تری برای علاقه‌مندان نیز ارائه شده است. ورک‌استیشن Z۸ قوی‌ترین ورک‌استیشن حال حاضر از نسل Z می‌باشد که اصالت ورک‌استیشن‌های مخصوص اچ‌پی را در خود دارد و حاصل کار با آن پردازش با قدرت باورنکردنی، نمایش و عملیات گرافیک حرفه‌ای و نهایت حافظه موقت می‌باشد که مبنا و کار شما را از پایه حرفه‌ای می‌سازد.

با ورک‌استیشن‌های Z۸ بی‌نهایت مرزهای محاسبات را از آن خود کنید. ساخت این سری بر مبنای محاسبات پیشرفته و تجسم‌های نزدیک به واقعیت انجام شده است. وزن پایه از ۲۲.۴ کیلوگرم و شروع قیمت از دو هزار و ۴۳۹ دلار آغاز می‌شود.

HP Z۸ Workstation از ۲ عدد پردازنده‌های نسل جدید اینتل‌ Intel Xeon Scalable Processors  تا ۵۶ هسته پشتیبانی می‌کند. همراه شدن این پردازنده‌ها با رم‌های DDR۴ ۲۶۶۶ و پردازنده‌های گرافیکی انویدیا و ای‌ام‌دی، کارایی بی‌نظیری را برای مصرف‌کننده به همراه دارد.

ریدباکس Z۸ بدون قطعات، حدود ۲ هزار و ۴۳۹ دلار هزینه دارد، ولی اگر شما خواهان استفاده از دو پردازنده‌ زئون پلاتینیوم ۸۱۸۰M اینتل، با ۲۸ هسته و ۵۶ ترد برای هر کدام، در کنار دو کارت گرافیک کوادرو P۶۰۰۰ با حافظه‌ ۲۴ گیگابایتی باشید، همه این محصولات، هزینه‌ای در حدود ۳۵ هزار دلار دارند. در مقایسه با مدل‌ Z۸۴۰ (پرچمدار نسل قبلی)، این مدل از تعداد هسته‌ها، کارت‌های گرافیک، پهنای باند PCIe و حجم حافظه بیشتری پشتیبانی می‌کند.

ورک استیشن Z۶ اچ‌پی با قیمت یک هزار و  ۹۱۹ دلار، از حداکثر ۳۸۴ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. تعداد درگاه‌ها و پورت‌ها در این مدل کاهش یافته است، ولی همچنان از دو پردازنده‌ زئون پشتیبانی می‌کند.

ورک‌استیشن Z۴ با قیمت یک هزار و ۲۳۹ دلار، قابلیت نصب حداکثر ۲۵۶ گیگابایت رم و استفاده از یک پردازنده زئون دارد که محدود به سری W پردازنده‌های زئون کمپانی اینتل می‌شود. بهترین پردازنده‌ این سری، مدل زئون W۲۱۵۵  با ۱۰ هسته و ۲۰ ترد است و کمپانی اچ‌پی هیچ صحبتی در مورد پشتیبانی از پردازنده‌ ۱۸ هسته‌ای زئون W که در انتهای امسال وارد بازار می‌شود، نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha