• یکشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96090502380
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های «اقتصاد مقاومتی» در کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های «اقتصاد مقاومتی» در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوق دادن مردم به استفاده از کالای تولید داخل وظیفه رسانه ملی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی در اولین نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان اظهار کرد: تقویت فعالیت مجموعه‌های اقتصادی از اهداف تشکیل این ستاد در قوه قضائیه است. اقتصاد مقاومتی یعنی ایستادگی در مقابل نظام زور، فشار و کسانی که در تمام زمینه ها مقاوم بودن را به عنوان یک اصل کلی در تقویت مجموعه های اقتصادی پذیرفته اند.

وی بیان کرد: بر مبنای ماده 18 دستورالعمل پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ریاست قوه قضائیه در صدد برآمدند که رسالت دستگاه قضایی و اعمال سیاست های اساسی را در این حوزه، عملی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه احیای حقوق عامه بخشی از اهداف اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه است، خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است اشتغال، تولید، صنعت و خروج از اقتصاد تک محصولی رونق داده شود؛ چرا که در دنیای زر و زور، جمهوری اسلامی ایران را به جهت اینکه یک کشور اعتقادی مستقل است و روی پای خودش ایستاده می خواهند از پا درآورند.

مزارعی با اشاره به مسئله نابودی داعش تصریح کرد: رئیس جمهور سوریه پیروزی میدانی کشورش را مدیون جمهوری اسلامی ایران می داند.

وی در خصوص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه ادامه داد: در پی منویات و دیدگاه های مقام معظم رهبری نسبت به همه امور، شعارهایی که انتخاب می کنند فلسفه دار هستند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در همین رابطه دستگاه قضایی به جهت سازمانی دارای تکالیفی جهت ارتقاء اقتصاد مقاومتی درون و برون سازمانی است. بنابراین شایسته است اداره کل بازرسی، دادستان مرکز استان و معاونت برنامه ریزی دادگستری، برنامه هایی را برای اقتصاد و کسب کار سالم تدوین کنند و لازم است نسبت به کوتاه کردن فرآیند دادرسی در حوزه اقتصاد و کسب و کار اقدام شود .

مزارعی با اشاره به حمایت از تولید ملی و فرهنگ سازی تاکید کرد: سوق دادن مردم به استفاده از کالای تولید داخل وظیفه رسانه ملی است کسانی که دستی در کار و تولید دارند و کالایی عرضه می کنند شایسته است در مردم نیز رغبت استفاده از کالای داخلی را ایجاد کنند.

وی گفت: اگر بهترین کالاها را تولید کنند مردم انگیزه استفاده از کالای خارجی را ندارند. بالا بودن کیفیت تولیدات و فرهنگ سازی از ارکان اصلی تولید داخلی است.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مدیریت منابع ارزی اضافه کرد: کسانی که در حوزه ارزی فعالیتی دارند برنامه ریزی کنند که منابع ارزی در جای صحیح هزینه شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست 3 کارگروه به منظور اجرایی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در جهت، رفع موانع تولید و اشتغال و شناسایی واحدهای مشکل دار، بررسی مشکلات و معوقات بانکی در مسیر تولید و اشتغال و کاهش جمعیت کیفری اشتغال و حرفه آموزی تشکیل شد

همچنین به منظور رسیدگی به پرونده های موضوع اقتصاد مقاومتی، شعب ویژه ای در دادسرا و محاکم عمومی و انقلاب در سطح استان و شهرستان های تابعه اختصاص یافت.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha