• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96091206208
  • خبرنگار : 71571

واکنش جلیل مالکی به اظهارات چند نماینده درباره آزمون وکالت

واکنش جلیل مالکی به اظهارات چند نماینده درباره آزمون وکالت

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در یادداشتی تاکید کرد که نمایندگان باید توجه داشته باشند که مطالباتی را به وجود نیاورند که بعد خودشان هم نتوانند پاسخگوی آن باشند.

به گزارش ایسنا، متن یادداشت دکتر جلیل مالکی عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به شرح زیر است:

«حضور نمایندگان محترم مردم در اجتماعات فی‌نفسه فاقد اشکال است، منتهی عزیزان نماینده باید توجه داشته باشند که مطالباتی را به وجود نیاورند که بعد خودشان هم نتوانند پاسخگوی آن باشند و برای راضی کردن برخی از اقشار در پارادوکس رعایت اصول قانونگذاری و یا رعایت خواسته هایی که با این اصول مغایرت دارند، قرار گیرند.

برداشتن آزمون در کشوری که متاسفانه در اکثریت دانشکده‌های حقوق آن، استانداردهای اولیه آموزشی حقوق رعایت نمی‌شود و تبدیل به مراکز صدور مدرک بدون توجه به کیفیت شده‌اند، فاجعه‌ای را به بار خواهد آورد که قطعا دود آن به چشم آحاد ملت خواهد رفت و بعد باید با ده‌ها قانون بازدارنده دیگر، تالی فاسدهای محتوم آن را حل کنیم.

در کشوری که بنا به اظهار از هجده میلیون پرونده، کمتر از ۵ درصد آن با مداخله وکیل دادگستری  مطروحه و مختومه می‌شود چگونه می‌توان ادعا کرد  که ١٧٠ هزار وکیل مورد نیاز است؟! مسلما اگر روزی وکالت دادگستری در دو بخش خصوصی و دولتی اجباری شود و ظرفیت‌های غصب‌ شده‌ وکالت به کانون‌های وکلای دادگستری برگردد، متناسب با این نیاز باید ظرفیت پذیرش کارآموز را افزایش داد.

ولیکن در شرایط حاضر که بسیاری از وکلای جوان دادگستری حتی هزینه اجاره یک اتاق برای دفتر خود را ندارند، آیا ایجاد مطالبات برای مردم کار درستی است؟ من فکر نمی‌کنم هیچ فرد منصفی نگران وضعیت اشتغال عزیزان فارغ‌التحصیل حقوق با هر کیفیتی که آموزش دیده‌اند، نباشند.

ولی آیا باید همه راه‌ها به کانون‌های وکلا ختم شود؟ آن‌ هم کانون‌هایی که بر خلاف بسیاری از مراکز  اشتغال کشور، هر ساله به طور منظم پذیرش کارآموز دارند؟ چرا عزیزان نماینده سراغ ظرفیت‌های اشتغالی که به صورت ناعادلانه توسط بازنشستگان و بسیاری از افراد فاقد تحصیلات حقوق اشغال شده است، نمی‌روند؟

امیدوارم نمایندگان محترم ملت با شناخت ریشه‌های بیکاری و ظرفیت‌های کشور و پرهیز از یک سویه نگری به سمت تصویب قوانینی بروند که از یک طرف مشکل فارغ‌التحصیلان بیکار حل شود و از طرف دیگر از انتقال معضل بیکاری از یک سطح به سطح دیگر ولی با معضلات بیشتر جلوگیری نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۳ ۰۴:۰۷

وقتی که نماینده مجلس خودش بی سواد باشه،چه انتظاری میشه ازش داشت.

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۷ ۲۲:۳۰

ظاهرا همه بی سوادن و فقط اعضای جامعه حقوقی که دارند پوست مردم رو می کنن افراد با سوادی هستند .