سعید رسولی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: راهآهن سراسری جنوب به شمال در سال ۱۳۰۶ کلنگ خورد و در سال ۱۳۱۷ بهرهبرداری شد و امسال که در سال ۹۶ قرار داریم، ۹۰ سالگی تاسیس راهآهن جنوب به شمال را میگذرانیم.
وی افزود: بیش از ۸۰ سال است که راهآهن در منطقه جنوب در حال خدمترسانی است و میتوان گفت که فرهنگ استان خوزستان با حضور راهآهن عجین شده است.
عضو هیات مدیره راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه راهآهن در چند ساله گذشته توجه جدیتری به توسعه کمی و کیفی در محور جنوب داشته است، تصریح کرد: اقداماتی در ارتباط با توسعه کمی و توسعه خطوط راهآهن در خوزستان اتفاق افتاده است اما اکنون توجه به توسعه کیفی، ارتقای ایمنی، افزایش مطلوبیت سفر و جابهجایی بار در دستور کار راهآهن قرار گرفته است.
رسولی عنوان کرد: در این راستا یکی از اقدامات بسیار مهم، بازسازی محور جنوب در حد فاصل دورود تا اندیمشک پس از گذشت بیش از ۶۰ سال است که برای اولین بار بازسازی اساسی و به صورت کامل در حال انجام است و امیدواریم این کار تا پایان امسال به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه محور جنوب از فنیترین محورهای شبکه ریلی کشور است، گفت: عملیات بازسازی این محور با توجه به وجود پلها و تونلهای فراوان عملیاتی سخت بوده است و راهآهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه همه امکانات را در طول یک سال گذشته بسیج کرد و کار بازسازی را انجام داد.
عضو هیات مدیره راهآهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با اتمام بازسازی محور جنوب، هم امنیت شبکه و هم امنیت سیر در این محور افرایش پیدا میکند. همچنین سرعت تردد قطارها نیز با توجه به اقدامات انجام گرفته بیشتر میشود.
رسولی خاطرنشان کرد: اجرای دو خطه اهواز - اندیمشک که روزهای آخر خود را طی میکند نیز باعث میشود تا افزایش ظرفیتی را در محور جنوب داشته باشیم
انتهای پیام
نظرات