• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96092011160
  • خبرنگار : 71038

دیدار نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه با رییس دانشگاه قبرس

دیدار نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه با رییس دانشگاه قبرس

نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه در دیدار با پروفسور "نجدت اسام" رییس دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس و هیات همراهش، از مسوولان این دانشگاه خواست که زمینه را برای ارتقای روابط علمی هرچه بیش‌تر دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این دانشگاه فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نظام‌زاده در این دیدار از نگاه مثبت این دانشگاه به دانشجویان ایرانی و این‌که زمینه را برای فعالیت فرهنگی آنها فراهم کرده، تشکر و قدردانی کرد و به مسوولان این دانشگاه توصیه کرد که نگاه ویژه‌ای به دانشجویان ایرانی داشته باشند و زمینه را برای ارتقای علمی هرچه بیش‌تر  آنها فراهم کنند.

نظام‌زاده در این دیدار همچنین به این مسوولان این دانشگاه پیشنهاد کرد که به استانداردهای ایران در زمینه رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی توجه کنند و با ارتقای خود در سطح این استاندارد زمینه را برای جذب دانشجویان ایران در این رشته ها  فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه همچنین به مقامات این دانشگاه توصیه کردند که در زمینه علمی به دانشجویان ایرانی سخت‌گیری بیش‌تری کنند تا آنها به بهترین نحو درس بخوانند.

در این دیدار رییس دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس نیز ضمن این‌که خواستار ارتقای جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی وزارت علوم ایران شد، گفت: موقعی که خبر وقوع زلزله در ایران را شنیدیم 10 هزار دلار بودجه برای کمک به زلزله زدگان اختصاص دادیم و هشت بورسیه تحصیلی برای جوانان  زلزله زده در رشته عمران، فیزیوتراپی، تغذیه و پرستاری در نظر گرفتیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که دو کارگاه در ارتباط با مسائل روان درمانی، روانشناسی و همچنین موضوع بهسازی ساختمان‌ها در مناطق زلزله زده برگزار کنیم.

رییس دانشگاه مدیترانه شرقی کشور قبرس ادامه داد: علاوه بر بودجه 10 هزار دلاری این دانشگاه برای کمک به زلزله زدگان، کمک‌های دیگری را نیز برای زلزله زدگان جمع‌آوری کرده و تا شب یلدا تحویل سفیر ایران در قبرس می‌شود تا از طریق هلال‌احمر به دست زلزله زدگان برسد.

در این دیدار پروفسور نجدت اسام (ریاست) پروفسور جم تانووا (معاونت بین‌الملل) پروفسور حسین اورکارامانلی (معاونت آکادمیک) حسین یتینر (مدیر اداره آموزش) مرات آکتوگرالی (مدیر روابط عمومی) امان رسولی (مسوول هماهنگی روابط دانشگاه با ایران و مشاور معاونت بین‌المللی دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha