• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96092111455
  • خبرنگار : 71496

درخواست وزیر خارجه انگلیس از امارات برای لغو محاصره یمن

درخواست وزیر خارجه انگلیس از امارات برای لغو محاصره یمن

وزیر امور خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه تنها راه حل پایان یافتن بحران یمن راه حلی سیاسی است گفت در سفرم به ابوظبی و دیدار با مسئولان اماراتی خواستار لغو محاصره یمن و ورود کمک‌های بشردوستانه به این کشور شدم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس پس از بازگشت از سفرش به منطقه که شامل کشورهای عمان، ایران و امارات بود در مجلس عوام این کشور اعلام کرد: درخصوص لزوم صدور مجوزی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن و ایجاد فضایی برای فعالیت‌های تجاری در بندر الحدیده که ۸۰ درصد از واردات غذایی یمن از این بندر انجام می‌شود، به توافق رسیدیم.

جانسون درباره حل بحران یمن نیز گفت: لندن بر این باور است که در این راه حل برای مقابله با حوادث فاجعه بار کنونی در یمن در پیش گرفتن راه حلی سیاسی است.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اتفاق نظر با مسئولان عمان درخصوص بحران یمن گفت: با سلطان قابوس (پادشاه عمان) به شکلی مفصل درباره فاجعه یمن گفت‌وگو کردیم و درمورد تحلیل این بحران و راه حل پایان دادن به درگیری‌ها اتفاق نظر داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه لندن با شرکای خود در راستای بازگرداندن طرف‌های درگیر در یمن به میز مذاکرات با حضور آمریکا در اوایل سال آتی میلادی تلاش خواهند کرد کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن را موجب تشدید درگیری‌ها در این کشور دانست.

وزیر امور خارجه انگلیس در سفرش به منطقه علاوه بر سلطان قابوس با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و محمد بن زائد، ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانسون افزود: در این سفر درباره بحران یمن که اکنون بدترین بحران انسانی جهان است گفت‌وگو کردیم.

وی با اشاره به شلیک موشک بالستیک در تاریخ چهارم نوامبر به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض گفت: نیروهای وابسته به انصارالله باید شلیک موشک‌ به سمت عربستان را متوقف کنند.

وی افزود: با مسئولان اماراتی درباره بهترین راه‌های ممکن برای مقابله با خطر شلیک موشک از یمن گفت‌وگو کردیم و من از تحقیق سازمان ملل درمورد منبع این موشک‌ها استقبال کردم.

جانسون در پایان از برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس در کویت طی هفته گذشته ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha