• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96092111876
  • خبرنگار : 71432

از آغاز ثبت‌نام رزمندگان برای کسرخدمت‌های جدید سربازی تا شناسایی ۷۳۰۰ ساختمان ناایمن در تهران

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

"آغاز ثبت‌نام رزمندگان برای کسرخدمت‌های جدید سربازی از امروز، دپوی دارویی و تجهیزاتی برای زلزله احتمالی تهران، اعزام تیم‌های ارزیاب مدیریت بحران و اورژانس در پی زلزله کرمان، هشدار نژادبهرام درخصوص وقوع سیلاب در پایتخت، نسل کشی پرندگان در فریدونکنار، محیط زیست جای سیاسی کاری نیست، اعتبار ۳۵۰۰ میلیاردی برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در سال ۹۷، افزایش حداقل ۱۰ درصدی مستمری نهادهای حمایتی و ۷۳۰۰ ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شد" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

آغاز ثبت‌نام رزمندگان برای کسرخدمت‌های جدید سربازی از امروز

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد که از امروز رزمندگان نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ برای ثبت نام کسر خدمت‌های جدید سربازی اقدام کنند.

سردار ابراهیم کریمی درباره آخرین وضعیت ثبت نام برای کسر خدمت‌های ایثارگری، آزادگی و رزمندگی اظهار کرد: از شنبه هفته گذشته که ثبت نام از متقاضیان این کسرخدمت‌ها در دفاتر پلیس+۱۰ آغاز شد استقبال خوبی از اجرای این طرح صورت گرفت و طی مدت یک هفته شمار ثبت نام کنندگان از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت.

کریمی درباره نگرانی برخی از مخاطبان ایسنا مبنی بر اینکه ممکن است افرادی که در سال‌های آتی به سن مشمولیت می‌رسند امسال جزو اولویت ۲۰ هزار نفری باشند، گفت: از این بابت جای نگرانی نیست چرا که هر فرد در همان سال اعزامش در اولویت‌بندی‌ها قرار خواهد گرفت و در حال حاضر علاوه بر طول مدت رزمندگی و آزادگی و همچنین درصد جانبازی سربازان در حال خدمت و افرادی که امسال به سربازی اعزام می‌شوند جزو اولویت قرار دارند.

هشدار نژادبهرام در خصوص وقوع سیلاب در پایتخت

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نسبت به وقوع سیلاب در تهران هشدار داد و خواهان توجه ویژه مدیریت شهری در این مساله شد.

زهرا نژادبهرام صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه دومین حادثه و بلای طبیعی شهر تهران بعد از زلزله، سیلاب است، گفت: در دو دهه اخیر وقوع سیلاب در شهر تهران حوادث بسیاری را ایجاد کرده است، به گونه‌ای که در سال ۹۱ وقوع سیلاب در تهران که مترو را نیز درگیر کرد، چندین میلیارد تومان هزینه و جراحات بر جای گذاشت.

نژادبهرام با بیان اینکه راه‌حل‌های ساده‌ای برای مهار سیلاب وجود دارد، گفت: باید برنامه‌ریزی بلندمدتی در این خصوص صورت گیرد و جدی‌تر این مساله را در دستور کار قرار دهیم چراکه متاسفانه یا مسیل‌ها بسته شده و بر روی آنها مناطق مسکونی ایجاد شده یا آنقدر تنگ شده است که امکان عبور سیلاب وجود ندارد.

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

دپوی دارویی و تجهیزاتی برای زلزله احتمالی تهران/ رایزنی با مجلس برای زیان‌آور شدن "اورژانس"

سرپرست اورژانس کشور راه‌حل این سازمان برای دسترسی آسان به خدمات درمانی در زمان بحران در پایتخت را تشریح کرد و گفت: در این زمینه از ظرفیت همه مکان‌ها مانند پارکینگ‌ها و... که بتوانیم آنها را در شرایط اورژانس تبدیل به بخش‌های خدمت‌رسانی کنیم، استفاده خواهیم کرد.

دکتر پیرحسین کولیوند درباره میزان آمادگی اورژانس در زمان وقوع بحران در پایتخت، گفت: باید توجه کرد که حوزه پدافند غیر عامل وزارت بهداشت در این مدت و در حوادثی که اتفاق افتاده، واقعا خوب کار کرده است؛ به طوریکه به گفته خود سازمان پدافند غیرعامل یکی از دستگاه‌هایی که در این حوزه عملکرد خوبی داشته، وزارت بهداشت بوده است. نشانه‌اش هم این است که ما در زلزله کرمانشاه هیچ دارو و تجهیزاتی کم نداشتیم و این موضوع به آمادگی‌های پدافندی ما بازمی‌گردد.

کولیوند در ادامه صحبت‌هایش بر لزوم لحاظ شدن سختی کار، برای نیروهای اورژانس تاکید و اظهار کرد: ما از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم واقعا در این حوزه به اورژانس و وزارت بهداشت کمک کند. در حال حاضر هم طرح بهره‌وری نیروهای اورژانس که همچنان در مجلس مانده است و هم در زمینه سخت و زیان‌آور بودن شغل اورژانس به کمک نمایندگان مجلس نیاز داریم.

معاون بهداشت جمعیت هلال احمر اعلام کرد

سرماخوردگی، شایع‌ترین بیماری در مناطق زلزله‌زده

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در مورد ارائه خدمات درمانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: در طول هر هفته سه تیم از استان‌های مختلف در منطقه حضور می‌یابند و خدمات درمانی به زلزله زدگان ارائه می‌دهند.

حسن صفاریه با اشاره به اینکه بیماری‌های منطقه تحت کنترل هستند، گفت: عمدتا بیماری‌های شایع در منطقه سرماخوردگی است که ناشی از شرایط زندگی مردم زلزله زده است و ماماها و پزشکان زنان برای رسیدگی به بانوان که دچار بیماری‌های مربوط به زنان هستند نیز در منطقه حضور دارند و خدمات و مشاوره لازم به آنها ارائه می‌شود.

نسل کشی پرندگان در فریدونکنار

یک پرنده شناس با اشاره به اینکه در فریدونکنار نسل کشی پرندگان صورت می‌گیرد تاکید کرد: با برقراری حاکمیت بر آن منطقه و اجرای قانون می‌توان مشکلات تالاب فریدونکنار را مدیریت کرد.

آرش حبیبی آذر در نشست «به کشتار پرندگان نه بگوییم» در مورد تالاب فریدون کنار توضیح داد: در سال ۱۳۵۴ کنوانسیون رامسر منطقه فریدونکنار را که ۱۵۰ هکتار است به عنوان پناهگاه حیات وحش معرفی کرد. برخی افراد در حال حاضر می‌گویند که تالاب فریدونکنار ملکی شخصی است که در پاسخ باید گفت توران و پارک ملی گلستان مناطق حفاظت شده هستند و افراد اجازه تعرض و تعدی به آن مناطق را ندارند فریدونکنار نیز به همین صورت است.

این پرنده‌شناس با اشاره به اینکه گونه‌هایی که در تالاب فریدونکنار شکار می‌شوند، رو به انقراض هستند، اظهار کرد: گونه‌هایی مانند غاز پیشانی سفید و عروس غاز در پرتگاه انقراض قرار دارند.  از گونه عروس غاز تنها ۳۵۰۰ جفت باقیمانده است و متاسفانه این گونه‌ها در روز اولی که مهاجرت می‌کنند گرفتار دام‌ها می‌شوند.

اعزام تیم‌های ارزیاب مدیریت بحران و اورژانس در پی زلزله کرمان/آماده باش تمامی نیروها

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطقی که دقایقی پیش تحت تاثیر زلزله ۶.۲ ریشتری هجدک قرار گرفته بود، خبر داد.

مرتضی اکبرپور در این باره گفت: دقایقی پیش زمین لرزه ۶.۲ ریشتری منطقه هجدک در استان کرمان را تحت تاثیر قرار داد که در پی این حادثه بلافاصله تیم‌های ارزیاب و پیشرو از سوی استانداری به مناطق زلزله زده اعزام شده و بررسی‌ها در این زمینه آغاز شده است.

تحلیلی بربودجه ۳۶ هزارمیلیاردی و کسری‌های آموزش و پرورش در گفت‌وگوبا ایسنا

اعتبار ۳۵۰۰ میلیاردی برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در سال ۹۷

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزئیات بودجه آموزش و پرورش در لایحه سال ۹۷ را تشریح کرد و گفت: اعتبارات ملی این وزاتخانه ۱۳.۳ و اعتبارات استانی‌اش نیز ۱۰ درصد رشد یافته که بدین ترتیب بودجه آموزش و پرورش به ۳۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ چنانچه ۳۶ هزار میلیارد تومان کامل تخصیص یابد میزان کسری بودجه وزارتخانه بسیار کم خواهد شد.

علی الهیار ترکمن به اعلام جزئیات بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ پرداخت و اظهار کرد: برای سال آینده منابع عمومی ۶.۱ درصد و بودجه عمومی کشور ۶.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد حال آنکه رشد هزینه‌ها در کلان کشور ۹ درصد است.

وی در پاسخ به اینکه با استانی شدن بودجه مشکل سرانه مدارس حل می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: سرانه مدارس نیز کماکان در اعتبارات ملی دیده شده است زیرا باید به صورت تعادل بخشی شده و متناسب با یکسری  شاخص‌ها توزیع کنیم. سال آینده سرانه مدراس رشد ۲۰ درصدی دارد. اما در بحث سرانه دو مشکل داریم نخست این است که این اعتبارات دیر تخصیص می‌یابد و دوم آنکه کامل تخصیص نمی‌یابد. اگر بتوانیم این دو معضل را سال آینده مرتفع کنیم قطعا همین اعتبارات پیش بینی شده می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

محیط زیست جای سیاسی کاری نیست/ سازمان محیط زیست با سمن‌های باج‌بگیر کاری ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از عملکرد برخی سمن‌های محیط زیستی تاکید کرد: این سازمان امکانات -هر آنچه که در توان داشته باشد- را در اختیار سمن‌های محیط زیستی قرار می‌دهد و حتی در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی سازمان پشتیبان آنها خواهد بود و این سمن‌ها حتی در تصمیم‌سازی‌های سازمان حفاظت محیط زیست حضور خواهند داشت اما با NGOهای باج‌بگیر کاری ندارد.

عیسی کلانتری با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی جنبه تبلیغاتی دارند، اظهار کرد: NGO‌هایی که برای انجام فعالیت‌هایشان از سازمان حفاظت محیط زیست طلب پول می‌کنند از نظر ما NGO نیستند. سمنی که از سازمان محیط زیست به عنوان یک بخش دولتی طلب پول می‌کند، جیره خوار است و سازمان محیط زیست با این گروه‌ها همکاری نخواهد داشت چون اگر قرار باشد سازمان برای اقدامات محیط زیستی سمن‌ها، پولی پرداخت کند، می‌تواند انجام کار را به پیمانکار بسپرد.

بودجه ۹۷ سازمان بهزیستی زیرذره‌بین در گفت‌وگوی ایسنا با "بندپی"

افزایش حداقل ۱۰ درصدی مستمری نهادهای حمایتی/ کاهش فقر مطلق با پرداخت حقوق به پشت‌نوبتی‌ها

رییس سازمان بهزیستی کشور از رشد ۹.۲ درصدی بودجه این سازمان در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ نسبت به سال جاری خبر داد و گفت: بر این اساس مستمری مددجویان نهادهای حمایتی برای سال آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

دکتر محسنی‌بندپی در ادامه از پرداخت حقوق و مستمری‌ به پشت نوبتی‌های نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد در سال ۹۷ خبر داد و گفت: براساس لایحه بودجه و ردیفی که در نظر گرفته شده است، به منظور کاهش فقر مطلق، مبلغی نیز برای افراد پشت نوبتی لحاظ شده تا از مستمری حداقلی که هم‌اکنون مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بهره‌مند هستند، برخوردار شوند. این همان چیزی بود که سال‌ها به دنبالش بودیم.

آغاز احداث مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله‌زده غرب کشور؛ فردا

معاون اجتماعی وزیر بهداشت از آغاز احداث مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله‌زده غرب کشور از فردا و با حضور وزیر بهداشت خبر داد.

دکتر سید محمدهادی ایازی با اشاره به آغاز احداث ۶۲ خانه بهداشت، ۲۲ مرکز جامع سلامت و ۳ فاز بیمارستان، گفت: مراسم نمادین کلنگ‌زنی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیش از ۶۰ نفر خیران، هنرمندان و ورزشکاران فعال در پویش کمک‌رسانی و مدیران وزارتی، استانی و حوزه اجتماعی از سراسر کشور انجام خواهد شد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست، و خدمات شهری شورای شهر تهران:

۷۳۰۰ ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شد

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست، و خدمات شهری شورای شهر تهران، ری و تجریش از شناسایی ۷۳۰۰ ساختمان ناایمن در شهر تهران خبر داد.

زهرا صدراعظم نوری در ارائه گزارشی از راهبردها و رویکردهای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه رویکردهای محیط زیستی بر موضوعات مختلف از جمله مباحث اساسی کمیسیون سلامت شورای شهر تهران محسوب می‌شود، افزود: در ذیل توجه به شاخص توسعه پایدار به موضوعاتی همچون سلامت اجتماعی و محیط زیست شهری توجه ویژه‌ای داریم.  

نایب رییس شورای شهر تهران:

دولت و مجلس، هزینه پایتخت بودن تهران را لحاظ کنند

نایب رییس شورای شهر تهران از دولت و مجلس خواست که در بودجه سال ۹۷ هزینه پایتخت بودن شهر تهران را لحاظ کنند.

امینی با بیان اینکه مواردی در بودجه ۹۷ دیده نشده است که باید نمایندگان مجلس به آن توجه ویژه داشته باشند، افزود: یکی از این مباحث بحث اضافه قیمت حامل‌های انرژی است که در تمام دنیا روال است که مابه‌التفاوت حامل‌های انرژی به شهرداری‌ها اختصاص یابد تا بتوانند به مدیریت شهر کمک کنند که امیدواریم به این مساله توجه شود.

آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمان/پرواز بالگرد ارزیاب در منطقه

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطقی که تحت تاثیر زلزله ۶.۲ ریشتری دقایقی قبل در کرمان قرار گرفته بودند را تشریح کرد.

مرتضی اکبرپور اظهار کرد: دقایقی پس از زلزله در کرمان تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده و گزارش‌های واصله از آنان حاکی از این است که این زلزله مورد فوتی نداشته است.

وی با بیان اینکه برابر گزارش‌های اولیه دیوار تعدادی از واحدهای مسکونی در این مناطق ترک خورده است، گفت: بالگرد ارزیابی نیز در مناطق زلزله زده به پرواز درآمده و ارزیابی ادامه دارد و گزارش قطعی از خسارات این زلزله تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان و جروبحث برخی نمایندگان خوزستان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

آغاز ثبت‌نام رزمندگان برای کسرخدمت‌های جدید سربازی از امروز

محیط زیست جای سیاسی کاری نیست/ سازمان محیط زیست با سمن‌های باج‌بگیر کاری ندارد

اعزام تیم‌های ارزیاب مدیریت بحران و اورژانس در پی زلزله کرمان/آماده باش تمامی نیروها

اعتبار ۳۵۰۰ میلیاردی برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در سال ۹۷

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha