• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 96092212620
  • خبرنگار : 71070

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت توضیح داد

جزئیات احداث مراکز بهداشتی درمانی خیرساز در مناطق زلزله زده غرب کشور

جزئیات احداث مراکز بهداشتی درمانی خیرساز در مناطق زلزله زده غرب کشور

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت جزئیات ساخت و ساز مراکز بهداشتی درمانی در مناطق زلزله زده غرب کشور را توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد هادی ایازی در مراسم امضای تفاهم نامه با خیرین جهت ساخت مراکز بهداشتی درمانی در مناطق زلزله غرب کشور، گفت: در زمان بروز این حادثه علاوه بر اقداماتی که در استان برای مصدومان انجام شد، در تهران نیز دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی در فرودگاه‌ به استقبال مصدومان رفتند و آنها را به بیمارستان‌ها هدایت کردند. همراهان بیماران نیز در همراه سراها یا هتل‌ها اسکان یافتند. پس از انجام اقدامات درمانی، با هماهنگی سازمان هواپیمایی اقدامات لازم جهت انتقال آنها به شهرهایشان صورت گرفت.

وی با اشاره به تخریب خانه‌های بهداشت در مناطق زلزله زده افزود: به منظور ارائه خدمات بهداشتی اعلام کردیم که 62 کانکس در مناطق زلزله زده مورد نیاز است که با همراهی خیرین این کانکس‌ها فراهم شد و کار انتقال آنها در همان روزهای آغازین صورت گرفت. جهت توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در این استان هم موارد مورد نیاز به سراسر کشور اعلام شد که خوشبختانه استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت و اکنون کار توسعه زیرساخت‌های سلامت در استان‌های آسیب دیده دنبال می‌شود.

ایازی ضمن تشریح اقدامات خیران در جهت ساخت خانه‌های بهداشت، مراکز جامعه سلامت و همچنین بیمارستان 96 تخت خوابی اسلام آباد و 50 تخت خوابی سرپل ذهاب ادامه داد: در کمپین هنرمندان نیز با همراهی این عزیزان و ورزشکاران مبالغی جمع‌آوری شد و آنها در دیداری که با وزیر بهداشت داشتند برای توسعه زیرساخت‌های سلامت استان اعلام آمادگی کردند. به این ترتیب مقرر شد از محل 2.5 میلیاردی که جمع آوری شده، 17 باب مرکز جامع خدمات سلامت ساخته شود.

معاون وزیر بهداشت درباره هزینه‌های ساخت این مجموعه‌های بهداشتی درمانی نیز گفت: هر واحد خانه بهداشت 100 تا 120 میلیون تومان، هر واحد مرکز جامع سلامت یک میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد. همچنین بیمارستان 50 تخت خوابی سرپل ذهاب 15 تا 20 میلیارد تومان و بیمارستان 96 تخت خوابی اسلام آباد 25 تا 30 میلیارد تومان هزینه به دنبال خواهد داشت.

در پایان سفر وزیر بهداشت و هیات همراه وی به مناطق زلزله زده غرب کشور، تفاهم نامه ساخت مراکز بهداشتی درمانی با نمایندگان خیران به امضاء رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha