• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 96092614485
  • خبرنگار : 99999

/یادداشت/

دست‌های آلوده "شیطان خاورمیانه" در تجارت انسان از آفریقا

دست‌های آلوده "شیطان خاورمیانه" در تجارت انسان از آفریقا

یک کارشناس مسائل منطقه در یادداشتی نوشت: "امارات از طریق نیروهای خلیفه حفتر که متحد ابوظبی در جنگ داخلی لیبی است، اقدام به سازماندهی ساز و کاری برای به خدمت گرفتن موج انسانی سیاه پوستان که خواهان مهاجرت از طریق لیبی به اروپا هستند، می‌کند. براساس گزارش‌ها اماراتی‌ها برخی از این افراد را در ازای دستمرد خیلی پائین با خود به امارات انتقال داده و از آنها در نبرد در یمن و دیگر جنگ‌های جاری در منطقه استفاده می‌کنند."

به گزارش ایسنا ، متن یادداشت حسین موسوی به شرح زیر است: «اختلافات سیاسی و جنگ و ناآرامی این روزها به بخشی از هویت خاورمیانه تبدیل شده اشت و هر روز تعداد زیادی در حملات تروریستی یا بمباران و میدان‌های نبرد جان خود را از دست می‌دهند اما با این وجود جنایاتی چون قاچاق انسان، فروش اعضای بدن یا انجام آزمایشهای بیولوژیک از آن دست اقداماتی است که کمتر در خاورمیانه روی می‌دهد و تنها رژیم صهیونیستی است که سوابقی در این حوزه‌های غیر انسانی دارد اما اخیراً صهیونیست‌ها شریک جدیدی در زمینه این جنایت‌ها پیدا کرده‌اند.
حکومت امارات و مرد شماره یک این کشور ، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی که از او با عنوان "شیطان خاورمیانه" یاد می شود این روزها درگیر پرونده جدیدی شده است که فعالان حقوق بشر در غرب را نگران کرده است. براساس گزارش برخی سازمانهای تحقیقاتی وابسته به سازمان ملل همچون PAX حکومت امارات عربی متحده در حال دخالت در بحران‌های آفریقا برای رسیدن به اهداف خود است. این کشور با ارسال سلاح به آنچه که نبردهای فراموش شده در آفریقا نامیده می‌شوند زمینه تشدید بحران انسانی در کشورهای آفریقایی همچون سومالی، اریتره، سودان جنوبی و لیبی را فراهم می‌کند. این گزارش‌ها با اشاره به اینکه اقدامات امارات برخلاف کنوانسیون‌ها و توافقات بین‌المللی است که ابوظبی نیز آنها را امضا کرده، تصریح دارند که این اقدامات امارات عربی متحده تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است.
علاوه بر این گزارشها حاکی از آن است که امارات در زمینه قاچاق انسان از آفریقا هم فعال شده و نوعی نظام برده داری به راه انداخته و آفریقایی‌های فقیر که قصد مهاجرت دارند با هدایت اماراتی‌ها به عنوان نیروی کار و نظامی به استخدام گرفته می‌شوند یا به کشورهای مختلف فروخته می‌شودند. امارات از طریق نیروهای خلیفه حفتر که متحد ابوظبی در جنگ داخلی لیبی است، اقدام به سازماندهی ساز و کاری برای به خدمت گرفتن موج انسانی سیاه پوستان که خواهان مهاجرت از طریق لیبی به اروپا هستند، می‌کند . براساس گزارش‌ها اماراتی‌ها برخی از این افراد را در ازای دستمرد خیلی پائین با خود به امارات انتقال داده و از آنها در نبرد در یمن و دیگر جنگهای جاری در منطقه استفاده می‌کنند.
همچنین تعدادی از این افراد به عنوان نیروی کار از طرف امارات به کشورهای دیگر منطقه خلیج فارس فروخته می‌شوند و با توجه به اینکه این کشورها به دلیل کاهش قیمت نفت برای پرداخت دستمزد به کارگران آسیایی به مشکل برخورده‌اند، تمایل برای به کارگیری نیروهای آفریقایی که با دستمزدهای بسیار نازل تر حاضر به کار هستند، افزایش یافته است.
آنچه اشاره شد، بخش کوچکی از ماهیت رژیم امارات و رهبری این رژیم در دست داشتن در جنایات غیر انسانی در منطقه است و با وجود تلاش مستمرشان برای نشان دادن چهره‌ای مدرن از خود با کمک برج‌های سر به فلک کشیده و خودروهای گران قیمت در خیابانهای دبی اما در حقیقت رژیم عقب مانده و خطرناک برای امنیت منطقه و جهان هستند که به لطف دلارهای نفتی توهم پیدا کرده‌اند.»
 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha