• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96092614660
  • خبرنگار : 71457

خلیفه حفتر از پایان توافق سیاسی در لیبی خبر داد

خلیفه حفتر از پایان توافق سیاسی در لیبی خبر داد

فرمانده "ارتش ملی لیبی" که همپیان با پارلمان شهر طبرق در شرق لیبی است، از پایان توافق سیاسی در کشورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی در اظهاراتی تلویزیونی که امروز (یک شنبه) ایراد کرد، خطاب به مردم لیبی گفت: ما نمی‌پذیریم که ارتش تسلیم هر طرفی باشد، مگر آنکه آن طرفی منتخب بوده باشد.

وی افزود: با وجود تهدیدهایی که با آن مواجه هستیم، در صورتی که ما دست به اقدامی در خارج از مجموعه بین المللی بزنیم، حتی اگر کار به تهدید ما برسد، اما ما اعلام می‌کنیم که تنها تسلیم فرمان مردم آزاد لیبی هستیم و از تصمیم‌های آنها دفاع خواهیم کرد.

رویترز گزارش داد که وی به خواست مردم آزاد لیبی گوش فرامی‌دهد که این امر قوی ترین نشانه از این امر است که وی قصد دارد در انتخابات سال آینده شرکت کند.

حفتر گفت: اوایل امروز، ۱۷ دسامبر جاری تاریخ پایان یافتن توافق سیاسی و پایان هر نهادی است که از این توافق سیاسی شکل گرفته است و با وجود تمامی شعارهای جذابی که از گفتگوهای سیاسی از غدامس، تا ژنو، صخیرات تا تونس مطرح شد، باید گفت که تمامی آنها صرفاً جوهری بر روی کاغذ بوده و اعتبار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی کل ارتش لیبی طرح‌های بسیاری را به جامعه بین الملل و هیات سازمان ملل و کشورهایی که برایشان لیبی اهمیت دارد، ارائه داد تا به راه حل جامعی تا قبل از تاریخ ۱۷ دسامبر جاری دست یافته شود و تدابیری برای برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ گردد. ما تلاش کردیم چرخ گفتگو را تا قبل از ۱۷ دسامبر به پیش ببریم، اما سیاست‌مداران منافع شخصی‌شان را ترجیح دادند.

خلیفه حفتر تاکید کرد: روش تهدید کردن لیبی موفق نخواهد شد و نیروهای مسلح لیبی تا آخرین سرباز خود خواهند جنگید و ارتش تنها به دستورات مردم لیبی تن خواهد داد.

وی در بنغازی این سخنان را مطرح کرده است. خلیفه حفتر که از ژنرال‌های دوره قذافی است، گفت که تمامی گفتگوهای صورت گرفته برای وفاق و وحدت در لیبی بی نتیجه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha