• شنبه / ۹ دی ۱۳۹۶ / ۰۲:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96100804261
  • خبرنگار : 71421

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خبر داد

آغاز دومین مرحله فعالیت‌ تیم‌های "سحر" در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

آغاز دومین مرحله فعالیت‌ تیم‌های "سحر" در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از آغاز دومین مرحله حضور تیم‌های سحر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: در این مرحله با حضور روانشناس حرفه‌ای، مددکار اجتماعی و پزشک در تیم‌ها، اقدامات جدی‌تری صورت می‌گیرد.

مسعود حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آغاز مرحله دوم فعالیت تیم‌های سحر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: مرحله دوم فعالیت این تیم‌ها از هفته جاری آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مرحله دوم اقدامات ما تا 18 اسفند ادامه دارد و در صورتی که باز هم به انجام این فعالیت‌ها نیاز باشد حتما حضور تیم‌های سحر ادامه دار خواهد بود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در دوره اول اقدامات تیم های سحر تمام مناطق به صورت کامل تحت پوشش قرار گرفته است در مورد برنامه‌های بعدی این تیم‌ها افزود:‌ با توجه به اینکه حدود 50 روز از حادثه گذشته و مشکلات، خود را بهتر نشان می‌دهند، خدماتی که این تیم‌ها ارائه می‌دهند از این هفته تخصصی‌تر می‌شود و به تیم‌ها حتما یک روانشناس حرفه‌ای، مددکار اجتماعی و پزشک اضافه می‌شود تا بتوانند فعالیت‌ها را به صورت عمیق‌تر دنبال کنند.

وی در مورد اقدامات تیم‌های سحر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار کرد: فعالیت‌های تیم‌های حمایت‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های سحر در مناطق زلزله‌زده همچنان ادامه دارد و تا کنون 878 نفر از اعضای داوطلب در قالب 64 تیم از 30 استان به نوبت در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند و 496 روستا و 8 استان را پوشش دادند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مورد اقدامات تیم‌های سحر گفت: فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و حمایت‌های روانی و اجتماعی از جمله کارهایی است که این تیم‌ها انجام می‌دهند و بیشتر تمرکز این تیم‌ها تا کنون روی گروه کودکان،‌افراد مسن، زنان و زنان باردار بوده است.

حبیبی در مورد اقداماتی که برای کودکان انجام شده است، افزود: ایجاد فضای دوست دار کودک و  برپایی ایستگاه‌ نقاشی از کارهایی است که برای کودکان انجام شد تا با حضور آنها در این فضاها از استرس آنان کاسته شود. همچنین شخصیت‌های محبوب کودکان،‌ قهرمانان ورزشی و ورزشکاران در این راستا در میان کودکان حاضر شدند.

به گفته وی، در راستای این برنامه‌ها همچنین نکات ایمنی که خانواده‌ها حین و بعد از زلزله باید رعایت کنند و نکات ایمنی برای استفاده از وسایل گرمایشی آموزش داده می‌شود. آموزش بهداشت به کودکان نیز از جمله اقدامات دیگری است که انجام شده و کودکان در پاکسازی محیط زیست و جمع‌آوری زباله‌ها همراه می‌شوند و همکاری می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مورد فعالیت‌هایی که در زمینه حمایت‌های روانی انجام می‌شود، اظهار کرد: مشاوره‌های فردی به افرادی که دچار استرس شده‌اند انجام می‌شود و در صورتی که افرادی نیاز به درمان بیشتر داشته باشند به کادر متخصص ارجاع داده می‌شوند و همچنین مشاوره‌های گروهی در منطقه انجام می‌شود.

حبیبی در ادامه گفت: یکی از فعالیت‌هایی که اعضای تیم‌های سحر انجام می‌دهند سرکشی به خانواده‌های داغدار و عیادت از مجروحان زلزله است تا با این کار آلام این خانواده‌ها را تسکین بدهند. خوشبختانه این اقدامات مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته و بسیاری از آنها از حضور این افراد در مناطق ابراز رضایت می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در تیم‌های سحر روانشانس هم حضور دارد و این تیم‌ها چادر به چادر سر می‌زنند و اگر کسی دچار بیماری حاد و استرس باشد حتما به آنها مشاوره می‌دهند و در صورت نیاز این افراد به متخصص‌ها ارجاع داده می‌شوند و اطلاعاتی که تیم‌ها به دست می‌آورند جمع‌آوری می‌شود و در اختیار تیم‌های قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: در این مراسم نیز با توجه به فعالیت‌هایی که تیم‌های سحر انجام داده‌اند، از فعالیت‌های آنها تقدیر می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر همچنین به زلزله‌های اخیر که در تهران احساس شد اشاره کرد و گفت: خطر زلزله همیشه هست و بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که خود را برای این شرایط آماده کنیم و آموزش‌های لازم را ببینیم. البته در راستای کارهای آموزشی،‌ طرح خادم یکی از اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

وی همچنین در مورد طرح دادرس نیز تصریح کرد: این طرح در حال حاضر برای دانش‌آموزان در حال انجام است و آنها هشت مهارت کمک‌های اولیه و همین‌طور چادر زنی را آموزشی می‌بینند که این مهارت‌ها در زمان زلزله، حریق و حوادث مختلف کاربرد دارند و در حال حاضر این طرح مخصوص پایه هشتم و در 8000 مدرسه با کمک وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و امیدواریم که بتوانیم این طرح را در گام‌های بعدی گسترش بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha