• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96110301645
  • خبرنگار : 71480

شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر برگزار می‌شود

شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر برگزار می‌شود

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل گفت: شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی این تشکل دانشجویی با عنوان جهاد اکبر در روزهای ششم تا سیزدهم بهمن ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا گلرو مفرد در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه این اردوی آموزشی تشکیلاتی با حضور 500 نفر از اعضای این اتحادیه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: شعار این اردو، احیاگر خط امام، پیرو ولایت و پرچمدار عدالت است.

وی در ادامه افزود: اردوی آموزشی تشکیلاتی در سه بخش کلاس‌های عقیدتی، کلاس‌های مهارتی و همایش برگزار می‌شود. در موضوع کلاس‌های عقیدتی مسائلی مثل مهدویت و ولایت فقیه توسط اساتید حقوق تدریس می‌شود. در بخش کلاس‌های مهارتی موضوع جریان‌شناسی سیاسی، جنبش دانشجویی، ضرورت کار تشکیلاتی و مدیریت‌های راهبردی بررسی می‌شود و همایش‌هایی از قبیل کنفرانس بین‌المللی دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور مهمانانی از لبنان و فلسطین و آیت‌الله اراکی و همچنین همایش آزاداندیشی و همایش در خصوص چالش حضور اجتماعی زنان در ایران و غرب برگزار می‌شود. یادواره شهدای بصیرت و محفل انس با قرآن نیز بخش دیگری از این برنامه‌ها است.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام محمدیان رییس نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم اختتامیه حضور می‌یابد، خاطرنشان کرد: ما از چهره‌های سیاسی و مسئولان سه قوا و حتی مجمع تشخیص مصلحت برای حضور در این اردو دعوت کرده‌ایم اما با استقبال آنها مواجه نشدیم. فقط برخی نمایندگان مجلس برای حضور در این اردو اعلام آمادگی کردند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل ادامه داد: معتقدیم ما باید بازگشتی به خط امام (ره) داشته باشیم زیرا اگر خط امام را دنبال می‌کردیم شاهد این مشکلات نبودیم. جمهوری اسلامی ایران باید آرمان‌های امام را سر دست بگیرد. بهترین شاخص برای خط امام نیز خود امام، گفتارها و بیانات ایشان است و اگر نظرات امام مغرضانه تبیین شود، انقلاب اسلامی به خطر می‌افتد. پیروی از ولایت باید دال مرکزی جنبش دانشجویی باشد. ما اگر پیرو ولایت هستیم باید از مسئولان هم مطالبه عدالت داشته باشیم زیرا بهترین آرمان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، عدالت است. در شرایط فعلی عدالت اجتماعی در نقطه قابل قبولی نیست. ما به دفاتر خود اعلام کردیم که باید عدالت را به عنوان بزرگ‌ترین آرمان نظام سر دست بگیرند.

گلرو در ادامه با اشاره به اینکه یک سال از حضور ولایتی در دانشگاه آزاد می‌گذرد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اکنون از دست یک جریان خاص آزاد شده و امکانات آن در جهت رشد کیفیت خود دانشگاه صرف می‌شود. البته معتقدیم اصلاحات باید با سرعت بیشتری در دانشگاه آزاد انجام شود.

وی بیان کرد: انتظار ما این است که وزارت علوم نسبت به جنبش‌های دانشجویی، سیاسی‌کاری را کنار بگذارد. متاسفانه هنوز وزارت علوم و بهداشت هیچ حمایتی از برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل بخصوص همین برنامه اخیر ندارد.

در ادامه سعید توانا دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل با اشاره به اینکه شفاف نیست که در کمیسیون تلفیق درباره بودجه چه می‌گذرد، گفت: در اخبار داشتیم که بودجه مقابله با ریزگردها حذف شده است که رییس‌جمهور هم دیشب گفت به هر قیمتی این طرح را دنبال می‌کنیم اما سوال اینجاست که اگر این بودجه در قانون نیاید، رییس‌جمهور چگونه می‌تواند آن را دنبال کند؟ از سویی خبر می‌رسد بودجه‌های برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی حذف شده است، چرا ما باید در شرایطی که با حمله فرهنگی غرب و شرق مواجهیم بودجه این نهادها کم شود؟

وی با انتقاد از عملکرد زنگنه در وزارت نفت، اظهار کرد: زنگنه باید در موضوع سانچی، فساد وزارت نفت، استخدام دانشجویان وزارت نفت و قرارداد توتال پاسخگو باشد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل با تاکید بر اینکه باید مطالبات خانواده‌های دریانوردان سانچی پیگیری شود، بیان کرد: مسئولان باید به موضوع عدالت بیشتر توجه کنند. سود سهام عدالت که 28 هزار تومان اعلام شده است نمی‌تواند پاسخگوی تقاضای مردم باشد. مردم در اعتراضات اخیر به خیابان‌ها آمدند و از آرمان‌های انقلاب و رهبری در مقابل اغتشاشگران دفاع کردند. مردم از آرمان‌های انقلاب و نه مسئولان ناکارآمد دفاع کردند، ما هم پیگیر مطالبات مردم هستیم.

توانا با اشاره به اینکه اکنون زمان پاسخگویی مسئولان است، اظهار کرد: رییس‌جمهور بعد از پنج سال هنوز از بایدها صحبت می‌کند در حالیکه اکنون باید کارهای اجرا شده را بگوید. ما از مسئولان اقتصادی دولت هم خواسته‌ایم ابهامات در موضوعات اقتصادی را بازگو کنند و اکنون زمان پاسخگویی آنهاست. ما اگر مسئولی را دعوت کنیم و به دلایل واهی در برنامه‌های ما حضور نیابد، اسامی آنها را رسانه‌ای خواهیم کرد.

در پایان علیرضا فیروزی مسئول بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل، اظهار کرد: در اردوی آموزشی تشکیلاتی، کنفرانس بین‌المللی دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور مهمانانی از لبنان و فلسطین برگزار می‌شود زیرا جنبش دانشجویی از آرمان فلسطین حمایت می‌کند و شعار نه غزه، نه لبنان، نه شعار مردم ایران بلکه شعار عده‌ای اغتشاشگر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha