• شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96110703911
  • خبرنگار : 71290

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل:

مردم عراق نشان دادند کفایت لازم در اداره کشورشان را دارند

مردم عراق نشان دادند کفایت لازم در اداره کشورشان را دارند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: در دیداری که با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق داشتیم بر حفظ و حمایت تمامیت ارضی عراق و همچنین مخالفت با هر نوع دخالت در امور داخلی این کشور تاکید کردیم.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق  طی سخنانی، ‌اظهار کرد: ملاقات بسیار مثبت و سازنده‌ای با نماینده سازمان ملل در امور عراق برای چندین بار داشتیم و هر دو نظرات مشترکی داریم؛ نخست این‌که از تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کنیم، از این‌که مردم و دولت عراق با اتحاد با یکدیگر و با تلاش بسیار ارزشمندی توانستند بر داعش پیروز شده و سرزمین خود را از قید تروریست‌های داعش آزاد کنند، اظهار رضایت کردیم.

وی تصریح کرد: آن‌چه در عراق در ارتباط با قضیه کردستان پیش آمد و موجب شد عراق مجددا تمامیت ارضی خود را در چارچوب قانون اساسی به دست آورد، هر دو نظر مشترکی داشتیم و هر دو تاکید کردیم بر این‌که مردم عراق توانستند یک دموکراسی نمونه برای جهان عرب و کشورهای عربی عرضه کنند و ادامه این مساله موجب می‌شود تا خواست مردم برای داشتن حکومت دموکراتیک در سراسر منطقه ادامه یابد.

وی ادامه داد: در واقع این مساله موجب ایجاد آرامش و جلوگیری از مداخله دیگران در امور داخلی عراق می‌شود و ما هم مخالفت با هر نوع دخالت در امور داخلی عراق را تاکید کردیم و این‌که جمهوری اسلامی ایران بر اساس درخواست دولت قانونی عراق برای کمک به دولت و مردم عراق نقش اساسی داشته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اظهار کرد: دولت عراق در آینده نزدیک در 12 ماه می یعنی در اواخر اردیبهشت سال 97 انتخاباتی برگزار می‌کنند که کاملا مورد رضایت مردم عراق خواهد شد و موجب می‌شود دموکراسی در عراق ادامه یابد و پابرجاتر شود.

وی تصریح کرد: طبیعی است که همه گروه‌های عراقی چه سنی، شیعه و کرد و سایر اقلیت‌ها بتوانند به حقوق خودشان دست یابند و این فقط از طریق انتخابات انجام می‌شود که هر گروهی نماینده خود را در پارلمان دارد و با این کار، تقسیم مناصب در عراق در چارچوب قانونی است که رییس‌جمهور از برادران کرد، رییس مجلس از برادران اهل سنت و نخست‌وزیر شیعه بوده است و این تقسیم عادلانه مناصب است و مردم عراق نشان دادند کفایت را در اداره کشورشان دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha