• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96112916218
  • خبرنگار : 71415

تظاهرات در فلوریدا با درخواست ممنوعیت سلاح

تظاهرات در فلوریدا با درخواست ممنوعیت سلاح

هزاران تن از دانش‌آموزان عصبانی، والدین، معلمان و همسایگان دبیرستانی در فلوریدای آمریکا که چند روز پیش صحنه کشتار ۱۷ نفر به دست یک جوان مسلح بود در تجمعاتی خواهان اقدام هرچه سریع‌تر مقام‌های آمریکا در قبال قوانین خرید و فروش و مالکیت سلاح شد و تاکید کردند اینبار تا زمانی که خواسته‌هایشان برآورده نشود، آرام نخواهند نشست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تجمعات عمدتا در دو شهر فورت لودردیل و سن‌پترزبورگ (شهری در ایالت فلوریدای آمریکا) برگزار شد و تبدیل به محلی برای ابراز خشم از آزادی مالکیت سلاح در آمریکا و کشتارهای ناشی از این قانون شد.

مقام‌ها همزمان جزئیاتی جدید درباره جوان مسلحی که این حادثه را رقم زد منتشر کرده و گفته‌اند او یک دانش‌آموز سابق بوده که اخراج شده و از بیماری اوتیسم رنج می‌برده است و عمدتا از کلاس‌هایشان غیبت می‌کرده و چند بار نیز از مدرسه معلق شده بود. او همچنین به معلمان و کارکنان مدرسه نیز به کرات توهین کرده بود.

در عین حال گفته شده که این جوان که نامش نیکلاس کروز است از سلاحی برای یک کشتار استفاده کرده که به شکلی قانونی خریداری شده است.

دلانی تار، یک دانش‌آموز این مدرسه به جمعیت تجمع کنندگان در نزدیکی دادگاه فدرال فورت لودردیل گفت: به سبب این قوانین مربوط به سلاح کسانی که می‌شناختم و دوستشان داشتم جان خود را از دست داده‌اند و دیگر نمی‌توانم آنها را ببینم.

جمعیت تجمع کنندگان پلاکاردهایی را به دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "همین الان کاری بکنید" و "نگذارید دوستانمان بمیرند".

گونزالز، یک دانش‌آموز جان به در برده از این حادثه نیز به این جمعیت گفت: سیاستمداران باید دست از گرفتن کمک‌های مالی از سوی لابی اسلحه یعنی انجمن ملی اسلحه آمریکا بردارند.

او خطاب به آنها فریاد زد: شرم بر شما و جمعیت نیز آن را تکرار کردند.

او شدیدا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل روابطش با لابی انجمن ملی اسلحه انتقاد کرد و از بابت حمایت چند میلیون دلاری این لابی از کمپین انتخاباتی ترامپ شدیدا به او حمله کرد.

لوری وودوارد گارسیا، مادر یک دختر 14 ساله که در این جمعیت حاضر بود گفت، آنها می‌خواهند این حادثه منجر به یک تغییر ملموس شود هرچند که بسیاری دیگر چنین چیزی نمی‌خواهند.

او گفت: اگر چیزی باشد که همه را اعم از دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها بر سر این قضیه متحد کند این فرزندان ما هستند بنابراین این اتفاق خواهد افتاد.

در شهر سن‌پترزبورگ فلوریدا واقع در ساحل خلیج فلوریدا نیز صدها نفر در یک پارک تجمع کرده و به یاد قربانیان شمع روشن کردند و خواهان اقدام قانونگذاران در سطح ایالتی و فدرال برای پایان دادن به خشونت‌های مسلحانه شدند.

این در حالی است که در واشنگتن ترامپ تاکید کرد دلیل ریشه‌ای چنین تیراندازی‌هایی بحران سلامت روان است و هیچ اشاره‌ای به قوانین مالکیت سلاح نکرد.

اما گونزالز گفت: اگر رئیس‌جمهور می‌خواهد نزد من بیاید و به من بگوید که این یک تراژدی وحشتناک بوده و در نهایت ببینیم که هیچ کاری در قبال این بحران انجام نمی‌شود من از او فقط می‌پرسم که چقدر پول از انجمن ملی اسلحه آمریکا گرفته است البته این موضوع برای من مهم نیست چون من از قبل جوابش را می‌دانم 30 میلیون.

گونزالز اظهار داشت: آیا ارزش این آدم‌ها برای شما همین قدر است آقای ترامپ؟

ترامپ بعد از حادثه کشتار در توئیتی از این موضوع انتقاد کرد که چرا همسایگان و هم مدرسه‌ای‌های این عامل کشتار درباره تهدید او به مقامات اطلاع نداده بودند.

گونزالز در پاسخ گفت: ما این کار را کردیم بارها و بارها از زمانی که او به مدرسه آمد این کار را کردیم و زمانی هم که فهمیدیم که او عامل کشتار بوده هیچ تعجبی نکردیم.

پلیس اف‌بی‌آی روز جمعه اذعان کرد که در ماه ژانویه هشداری از سوی یک نفر درباره کروز دریافت کرده مبنی بر اینکه او احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای یک کشتار است اما هیچ کاری در قبال او انجام نداد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha