• شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96120502297
  • منبع : نمایندگی البرز

رئیس کل دادگستری البرز:

فرار مالیاتی در بین برخی به یک مهارت تبدیل شده است

فرار مالیاتی در بین برخی به یک مهارت تبدیل شده است

رئیس کل دادگستری البرز گفت: در کشور ما فرار مالیاتی و دور زدن دولت و ملت در بین برخی به یک مهارت برای فخر فروشی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، احمد فاضلیان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنایع، اشتغال و امنیت قضایی سرمایه‌گذاری که با حضور بیش از 22 شرکت خصوصی برگزار شد، اظهار کرد:  پرداخت مالیات امری بدیهی و مرسوم در کشورهای پیشرفته جهان است. بخش عمده درآمد این کشورها از طریق منابع مالیاتی است و مردم به راحتی مالیات خود را پرداخت می‌کنند و دولت نیز خدماتی را در سطوح عالی ارائه می‌دهد.

وی افزود: در حالی که در کشورهای پیشرفته فرار مالیاتی یکی از جرایم با سختگیرانه‌ترین مجازات‌هاست و افراد در هر جایگاهی مکلف به پرداخت مالیات هستند ولی در کشور ما فرار مالیاتی و دور زدن دولت و ملت در بین برخی به یک مهارت برای فخرفروشی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر جدیت دستگاه‌های متولی در برخورد با فرارمالیاتی متذکر شد: با توجه به تاثیر پرداخت مالیات در افزایش عدالت اجتماعی و ارائه خدمات عمومی به آحاد مردم، باید همه افراد جامعه اعم از واحدهای تولیدی مالیات خود را بررونوشت حسب میزان درآمد پرداخت کنند و در مقابل دولت نیز موظف است خدمات مناسبی را به آن‌ها ارائه دهد.

رئیس کل دادگستری البرز در ادامه با انتقاد از سیستم اخذ مالیات در کشور توضیح داد: سیستمی که امروز از آن برای دریافت مالیات استفاده می‌شود مبتنی بر روش‌های سنتی و قدیمی است و با اجحاف در دریافت مالیات و نابرابری، منجر به کم‌رغبتی مودیان برای پرداخت مالیات می‌شود.

وی با بیان این‌که «هدف فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری حمایت از فعالیت‌های تولیدی در چارچوب قانون است» گفت: انتقادات تولیدکنندگان به اداره کل امور مالیاتی و استدلال‌های مطرح شده می‌تواند در جلسات مدون و منظم طرح شود و ضمن برطرف کردن ایرادات، به افزایش اعتماد و نزدیک‌تر شدن نقطه نظرات کمک کند.

وی در پایان ضمن درخواست از اداره کل بازرسی استان برای بررسی نحوه اخذ مالیات از تولید کنندگان و ارائه گزارش به کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری، خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از مسئولان اتاق بازرگانی استان البرز، شرکت شهرک‌ها، اصناف، اداره کل مالیاتی و بازرسی برای بررسی راهکارهای حل مشکلات شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha