• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96120602619
  • خبرنگار : 71415

پینوکیو در تظاهرات ضد دروغ تایلند

پینوکیو در تظاهرات ضد دروغ تایلند

صدها تن از فعالان دموکراسی خواه در تایلند در اعتراض به اقدام حاکمان نظامی این کشور در به تاخیر انداختن برگزاری انتخابات سراسری تظاهرات کرده و عده‌ای از این فعالان صورتکی را با چهره رهبر خونتای نظامی این کشور که با گذاشتن یک بینی دراز به پینوکیو تشبیه شده به صورت گذاشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خونتای نظامی حاکم بر تایلند وعده برگزاری انتخابات سراسری را در این کشور از زمان کودتای سال ۲۰۱۴ تاکنون داده اما چندین بار این انتخابات را به تعویق انداخته است که آخرین مورد آن مربوط به تعیین ماه نوامبر برای برگزاری آن بوده است.

ماه گذشته میلادی پارلمان تایلند که منصوب نظامیان این کشور است قانون انتخابات را تغییر داد و این اقدام نیز به تعویق دیگر این انتخابات تعبیر شد و عده‌ای معتقدند که این انتخابات در زودترین حالت اوایل سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

این تعویق‌ها سبب چند سری اعتراضات در اعتراض به خونتای تایلند شده و در هفته‌های اخیر اعتراضات شدت گرفته و تجمع‌ها چندین استان تایلند را دربرگرفته است.

روز شنبه حدود ۳۰۰ تن از فعالان دموکراسی خواه تایلند در شهر بانکوک در نزدیکی دانشگاه تاماسات تجمع کرده و ماسک‌هایی را میان شرکت کنندگان توزیع کردند که در آن چهره پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند به پینوکیو تشبیه شده بود.

یکی از این تظاهرکنندگان به نام سیراویت سیریتیوات به تمسخر این ماسک‌ها را "یوت نوکیو" خواند که ترکیبی از اسم نخست وزیر تایلند با این شخصیت کارتونی است.

او که از سازمان دهندگان اعتراضات است به معترضان گفت: دیگر دروغ بس است و دروغ‌ها به درد دیکتاتورها می‌خورد. اکنون نوبت ملت است. ما باید همین امسال انتخابات را برگزار کنیم.

این فعالان در عین حال سه درخواست را در شعارهایشان مطرح کردند مبنی بر اینکه انتخابات باید امسال برگزار شود، دیکتاتوری کنار برود و دموکراسی احیا شود.

نزدیک به ۱۰۰ مامور پلیس در محل این دانشگاه مستقر شدند اما مداخله نکردند.

مقام‌ها هنوز درباره این اعتراضات اظهارنظر نکرده‌اند اما چند روز پیش یک سخنگوی خونتای تایلند گفت: هیچ نگرانی از بابت این اعتراضات وجود ندارد و پلیس نظم و صلح را حفظ خواهد کرد.

چند روز پیش نخست وزیر تایلند گفت: فعالان جوان باید به جای آنکه فکر کنند کشور باید تغییر کند بر درس‌هایشان تمرکز کنند.

سازمان دهندگان اعتراضات گفته‌اند که قصد دارند در ماه‌های مارس و مه شنبه هر هفته این اعتراضات را در شهر بانکوک و استان‌های دیگر برگزار کنند و قرار است که بزرگترین تظاهرات در تاریخ ۱۹ – ۲۲ مه در چهارمین سالگرد کودتا برگزار شود.

در این تظاهرات همچنین واتانا موآنگ سوک، عضو ارشد حزب پوئیاتای که در دهه گذشته برنده تمامی انتخابات‌های تایلند بوده در تظاهرات روز شنبه شرکت کرده و حمایتش را از فعالان اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha