• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96122714869
  • خبرنگار : 71592

رژیم صهیونیستی منزل مجری عملیات شهر جنین را تخریب می‌کند

رژیم صهیونیستی منزل مجری عملیات شهر جنین را تخریب می‌کند

به دنبال عملیات مقاومتی یک جوان فلسطینی در شمال کرانه باختری مبنی بر زیرگیری گروهی از نظامیان اسرائیلی با خودرو، رژیم صهیونیستی امکان تغییر مسیر دیوار جداکننده روستای "برطعه" را بررسی می‌کند. همچنین ارتش اسرائیل اعلام کرد، منزل این جوان فلسطینی را تخریب خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه «هاآرتص»، پس از عملیات زیرگیری که علاء قبها، یکی از ساکنان روستای «برطعه» روز جمعه اجرایی کرد، ارتش اسرائیل اعلام کرد، امکان تغییر مسیر دیوار جداکننده را بررسی می‌کند که از این روستا واقع در نزدیکی کرانه باختری می‌گذرد.

طبق این سایت، ارتش اسرائیل پس از انجام بررسی‌های لازم به رهبری سیاسی پیشنهاد خواهد کرد با تغییر مسیر دیواری که از برطعه می‌گذرد و آن را به دو بخش تقسیم می‌کند،‌ موافقت کند.

بخش شرقی روستای مذکور جزء فلسطین و کرانه باختری و بخش غربی آن جزء مناطق اشغالی اسرائیل  خواهد بود و این همان بخشی است که فلسطینی‌های دارای ملیت اسرائیل در آن ساکن هستند.

هاآرتص نوشت، پیش از اینکه این دیوار در شرق برطعه ساخته شود، در دوره دولت آریل شارون، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی پیرامون مسیر و مکان ساخت این دیوار در روستای مذکور جنجالی در محافل اسرائیل به راه افتاد، زیرا بخش فلسطینی این روستا که سال ۱۹۶۷ اشغال شده، همچنان داخل اسرائیل قرار دارد.

در این راستا، رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند، پس از وعده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر تخریب منزل قبها در آینده نزدیک، ارتش رژیم صهیونیستی آماده تخریب آن است.

نتانیاهو اعلام کرد: مجری این عملیات مواخذه خواهد شد و هرگز به "تروریسم" اجازه نخواهیم داد که به حقیقت موجود تبدیل شود.

پیشتر آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل خواهان صدور حکم اعدام قبها شد.

چند ساعت پس از آن هم یوآو مردخای،‌ هماهنگ‌کننده دولت اشغالگر اسرائیلی اعلام کرد، نیروهای ارتش منزل این جوان فلسطینی را تخریب خواهند کرد.

روز جمعه قبها با یک دستگاه خودرو در ورودی شهرک "مفتو دوتان" در جنوب شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری گروهی از نظامیان اسرائیلی را زیر گرفت که طی آن دو نظامی کشته و دو نظامی دیگر به شدت زخمی شدند و حال یکی از آنها وخیم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha