به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، راهبران قطار و دیگر کارمندان شرکت ملی راهآهن فرانسه که یک شرکت دولتی است متعهد شدهاند تا دستکم تا ۲۸ ژوئن (هفتم تیر) هر پنج روز یکبار به مدت دو روز به اعتصابهای خود ادامه دهند.
گیوم پپی، رئیس شرکت ملی راهآهن فرانسه در چهارمین روز از این اعتصابها گفت: هر یک روز اعتصاب حدود ۲۰ میلیون یورو هزینه برای این شرکت به همراه دارد و معمولا این اختلالها به روزهایی که اعتصابی صورت نمیگیرد نیز کشیده میشود.
وی افزود: به نظر من فرانسه فلج نشده اما مسافران شدیدا تاوان این اعتصابها را پس میدهند. این در حالی است که هر دو طرف مدعی حمایت مردمی گسترده هستند به طوری که اتحادیهها تاکید دارند ۵۵۰ هزار یورو کمک نقدی جمع آوری کردهاند تا بتوانند حقوقهای پرداخت نشده کارگران معتصب را پرداخت کنند.
فیلیپ مارتینز از اتحادیه کنفدراسیون کل کارگر که بزرگترین اتحادیه شرکت ملی راه آهن فرانسه است، گفت: هرچقدر همبستگی بیشتر را مشاهده میکنیم بیشتر به ما ثابت میشود که مبارزاتمان درست و بجاست. هیچکس خواهان یک درگیری طولانی و دشوار نیست اما در حال حاضر ما با یک دیوار مواجه شدهایم.
اما نظرسنجی روز یکشنبه پایگاه Ifop نشان داد که ۶۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافق اصلاحات دولت هستند در حالی که این آمار در هفته گذشته ۵۱ درصد بود.
الیزابت بورن، وزیر حمل و نقل فرانسه همزمان با آغاز مذاکرات در پارلمان درخصوص این اصلاحات به قانونگذاران گفت: اگر قوانین جدیدی را درخصوص بخش راه آهن این کشور پیشنهاد میدهید به این خاطر است که اصلاح این سیستم امری لازم و ضروری است.
وی افزود: این اصلاحات یک هدف واحد دارند و آن تحقق هرچه بهتر انتظارات مردم به ویژه افرادی است که روزانه از شبکه حمل و نقل استفاده میکنند و باید هشدار دهند که مدل اقتصادی شرکت ملی راهآهن دیگر معتبر نیست.
انتهای پیام


نظرات