• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97023016558
  • خبرنگار : 71415

دادگاه هند دیپلمات سابق این کشور را به اتهام جاسوسی به زندان انداخت

دادگاه هند دیپلمات سابق این کشور را به اتهام جاسوسی به زندان انداخت

مقام‌های هند یک دیپلمات این کشور را که متهم به دادن اسرار محرمانه دولتی به سرویس‌های اطلاعاتی کشور پاکستان شده را به سه سال زندان محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دیپلمات به نام مادهوری گوپتا روز جمعه در دادگاهی در شهر دهلی نو از بابت اتهام "جاسوسی و مخابره نادرست اطلاعات" در حین فعالیت در سفارت هند در شهر اسلام‌آباد گناهکار شناخته شد.

گوپتای ۶۱ ساله در سال ۲۰۱۰ از بابت انتقال اطلاعات به سازمان اطلاعات ارتش پاکستان موسوم به ISI به اتهام نقض قانون مربوط به اسرار رسمی و کشوری هند دستگیر شده و دو سال را در زندان سپری کرد اما بعدا به قید وثیقه آزاد شد.

با این حال وکیل او گفت: گوپتا اقدام به درخواست تجدیدنظر در مجازاتش در یک دادگاه سطح بالاتر کرد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: موکل من برای حدود ۲۱ ماه در زندان است. او می‌بایست براساس زمانی که تاکنون در زندان بوده آزاد شده باشد.

خبرگزاری هند گزارش کرد که گوپتا اتهامش خیلی جدی نیست زیرا اطلاعاتی که او به عاملان پاکستانی در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ داده ماهیتی نظامی نداشته‌اند.

گوپتا در سفارت هند سمت دبیر دومی را داشته و جز مقام‌های رده پایین در این سفارتخانه فوق‌العاده مهم هند واقع در پایتخت پاکستان محسوب می‌شد.

او اتهاماتی که علیه‌اش مطرح شد را رد کرده و گفته که به دلیل دسیسه سفارتخانه و مقام‌های وزارت خارجه که با آنها رابطه‌اش تیره شده بود در این پرونده گرفتار شده است.

با این حال دادگاه حکم داد که اقدامات او باعث خدشه‌دار شدن شهرت هند در جهان و به خطر افتادن امنیت کشور شده است.

خبرگزاری هند در گزارش خود نوشت: اطلاعاتی که این متهم تحویل داده به لحاظ طبقه‌بندی شده جز اطلاعات حساس محسوب می‌شدند که می‌توانستند برای کشور دشمن مفید واقع شوند و محرمانه بودن این اطلاعات اهمیت بسیار زیادی داشته است بنابراین او مستحق تخفیف در مجازات نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha